משפחתו של הפלשתיני שהתגייר ונורה למוות מבקשת למצות את הדין: "מצאו סכין, זה אומר שהתכוון לעשות פיגוע?"

בהג'ת זייתון, בנו של סאמח זייתון הידוע בשם דוד בן אברהם, אומר כי הוא נהרג ללא סיבה • "אבא שלי בן 64 - אין לו קשר לפיגועים" • "תעשו מה שצריך ותטילו את העונש שמגיע למי שעשה את זה"

סאמח זייתון הידוע בשמו: דוד בן אברהם - חשדו שרוצה לבצע פיגוע. צילום: חיים פרג

סאמח זייתון, פלשתיני שהתגייר (ידוע לאחר גיורו  כדוד בן אברהם), נורה למוות בידי כוח צה"ל בצומת אלעזר בגוש עציון. בנו בהג'ת זייתון, הודף את הטענות כי אביו התכוון לבצע פיגוע ואומר בשיחה עם "ישראל היום" כי הוא נהרג ללא כל סיבה.

צומת אלעזר (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"אנחנו דורשים שימצו את הדין עם מי שהרג אותו ומחפשים צדק. אתם אומרים שאתם מדינה דמוקרטית אז תעשו מה שצריך לפי החוק שלכם, ותטילו את העונש שמגיע למי שעשה את זה", אומר בהג'ת.

הוא ציין כי הפעם האחרונה שדיבר עם אביו היתה אתמול בערב. "הוא אמר שרוצה לצאת בבוקר עם חבר, כדי ללכת לשחרר בערבות את האח שלי שעצור", סיפר.  "אנחנו שישה אחים ושלוש אחיות. אבא שלי בן 64 וסבל מבעיות בריאותיות. אין לו קשר לעניינים האלה של פיגועים וגם אנחנו לא מבקשים לנקום את מותו באמצעות מעשים כאלה. אנחנו רק רוצים שימוצו ההליכים נגד מי שירה בתקרית. אנחנו חוששים שבסוף התיק ייסגר", אמר.

ההחזיק בתיק סכין (ארכיון), צילום: דוברות המשטרה

לפי הודעת הצבא, "במהלך פעילות מבצעית, ביצע כוח צה"ל ירי לעבר פלשתיני אשר עורר את חשדם בצומת אלעזר שבחטיבת עציון. זוהתה פגיעה, ובהמשך נקבע מותו של הפלשתיני. מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע החמור, הורתה הפרקליטות הצבאית על פתיחה בחקירה של המשטרה הצבאית".

תושב חברון שהכיר אישית את סאמח, אמר, "מה זה אומר עורר חשד? גם אם נמצאה אחר כך סכין בתיק שלו, זה אומר שהוא התכוון לעשות פיגוע? אני יודע שהוא היה מאוים מאנשים מסוימים וקרובים שלו בחברון בגלל הרקע שלו אחרי שהפך ליהודי, ויכול להיות שבגלל זה נשא סכין, אבל בטח לא כדי לרצוח יהודים", ציין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר