החמולות בעזה: "לא נחליף את שלטון חמאס, תומכים במה שקרה ב-7 באוקטובר"

לאחר שעלו הצעות שונות בצד הישראלי לגבי סוגיית "היום שאחרי", הפלשתינים דוחים את ההצעה ואף מדגישים את תמיכתם בארגון הטרור ובטבח שביצע • המשפחות הגדולות בעזה: "תומכים לחלוטין בהתנגדות הפלשתינית " מקור בעזה ל"ישראל היום": "לא יהיה אפשר לקבל שום יוזמה שמאחוריה עומדת ישראל"

המוני עזתים מתפנים דרך המסדרון ההומניטרי. צילום: רשתות ערביות

סערת "היום שאחרי": בצד הפלשתיני דוחים היום (שבת) בתוקף את ההצעות שהועלו לאחרונה בצד הישראלי בנוגע ליום שאחרי המלחמה, ושבמסגרתן רצועת עזה תנוהל אזרחית בידי תושבים וגורמי כוח מקומיים. בהודעה שפורסמה מטעם נציגי חמולות ושבטים ברצועה נמסר כי הם מסרבים "לתוכנית הישראלית" ליטול אחריות על ניהול רצועת עזה ותיארו זאת כרעיון מגוחך.

"המשפחות הפלשתיניות בעזה עקבו אחר הדיבורים של חלק ממנהיגי הכיבוש כי נכבדי השבטים בעזה ינהלו את החיים האזרחיים. זה דבר מעורר לגלוג שאף אחד לא ייענה לו ופסול לחלוטין", נכתב.

אזרחים עזתים נמלטים לדרום הרצועה, צילום: רויטרס

בהודעה הביעו המשפחות הפלשתיניות והשבטים תמיכה בחמאס וציינו כי הם עומדים מאחורי ארגון הטרור. "אנחנו נהיה שסתום ביטחון לעמנו ולהתנגדות האמיצה שלו. אנו מודיעים על תמיכתנו המלאה בהתנגדות הפלשתינית שהובילה את "מבול אל-אקצא" (הכינוי הפלשתיני למתקפת הטרור של 7 באוקטובר), אשר יצרה תפנית אסטרטגית בעניין הסוגייה הפלשתינית. אנו דוחים את כל התוכניות של הכיבוש הציוני סביב ניהול עזה מכיוון שניהול הרצועה הוא עניין פלשתיני פנימי".

ההודעה פורסמה באתרים המזוהים עם חמאס מבלי לציין את שמות השבטים והמשפחות הגדולות. לא מן הנמנע שחמאס הוא שיזם את ההודעה בניסיון לאיים על פלשתינים שעלולים להיענות למהלך הישראלי, והמסר הוא שכל מי שיסכים לכך ייחשב בעיני חמאס כמשתף פעולה עם ישראל ודינו מוות. בכל מקרה, אחרי הפצת ההודעה, פורסמה גם הצהרה מטעם נכבדי דת פלשתינים שאף היא שללה את "ההתערבות הישראלית בעתידה של עזה".

המוני עזתים מתפנים דרך המסדרון ההומניטרי, צילום: רשתות ערביות

בדיונים פנימיים בישראל הוצגה תוכנית שבמסגרתה אחרי השלב השלישי של המלחמה, שיתרכז בלחימה ממוקדת, יהיה מעבר לשלב הרביעי - ניהול אזרחי עצמאי של עזה בידי גורמים מקומיים.
מקור בעזה אמר ל"ישראל היום" כי לא יהיה אפשר לקבל שום יוזמה שמאחוריה עומדת ישראל. "גם אם יש מי שחשבו שאפשר לנסות רעיון מהסוג הזה, הם לא יוכלו להסכים לו כל עוד הוא מוצג כתוכנית שישראל יזמה", הסביר.

במקביל, הזהירו בכירים פלשתינים מפני ניסיון של ישראל לעקוף את הנהגת הרשות הפלשתינית בכל הקשור לקביעת מתווה לניהול עזה. חוסין א-שייח', הנחשב למספר שתיים ברשות הפלשתינית הבהיר כי "מי שיקבע את עתיד עזה הוא העם הפלשתיני ולא ישראל. כל התרחישים שמציעים מנהיגי הכיבוש נידונו לכישלון".

חוסיין א-שייח', צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של השר לעניינים אזרחיים ברש"פ

בלשכת הנשיאות הפלשתינית ציינו כי "בתגובה לתוכניות בישראל סביב מה שמכונה 'היום שאחרי', אנו מדגישים פעם נוספת את העמדה הברורה והיא שבראש סדר העדיפויות עומדת עצירת התוקפנות על עמנו בעזה. כל תוכנית בלי אופק מדיני המתבסס על החלטות האו"ם, יוזמת השלום הערבית וסיום הכיבוש, וכן בלי אש"ף והקמת מדינה פלשתינית עצמאית – היא פסולה".

יצוין כי יו"ר הרשות אבו מאזן הדגיש בפני האמריקנים, האירופים ומנהיגי מדינות ערביות כי הרשות היא שצריכה לקבל אחריות כוללת על רצועת עזה ויו"ש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר