"יכולים לחיות יחד": עיתונאי פלשתיני הותקף לאחר ריאיון עם תושב עזה שצידד בדו קיום עם ישראל

סערה נגד פעיל הרשת מעזה מועתז עזאיזה, בגלל ששיתף עדות של תושב ממחנה הפליטים אלבוריג' שאמר: "אנחנו לא דורשים את השמדת ישראל" • עזאיזה שיתף את הדברים יוצאי הדופן בחשבונות הרשתות החברתיות שלו • מצד שני, היו שיצאו להגנתו ואמרו כי זוהי חובתו העיתונאית להביא את קולות התושבים מעזה

תושבי עזה בציר ההומניטרי. צילום: ללא

העיתונאי הפלשתיני הפופולרי מעזה, מועתז עזאיזה, מותקף ברשתות החברתיות בעקבות ריאיון שטח שערך עם תושב מחנה הפליטים אלבוריג' שבו הביע האחרון תמיכה בדו קיום עם ישראל.

עיתונאי פלשתיני הותקף לאחר ריאיון עם תושב עזה שצידד בדו קיום עם ישראל // רשתות ערביות

"קיבלנו את החלטות האו"ם ואת אוסלו שערפאת חתם עליו, היה משא ומתן 30 שנה בלי תוצאה", אמר התושב. "היום אתם תוקפים אותנו, יש לנו 75 אלף הרוגים ופצועים, לאיפה אתם רוצים שנגיע, ל-200 אלף? ואחר כך מה? בסוף אנחנו עם שרוצה לחיות, כמו שאתם (ישראל) רוצים לחיות. אנחנו לא דורשים את השמדת מדינת ישראל. להיפך, אנחנו יכולים לחיות ביחד איתה. אך רוצים לחיות כמו כל העמים בכבוד".

"אנחנו רוצים לחיות"

"נמאס לנו עייפנו, כמו שגם העם הישראלי מאס, אנחנו רוצים לחיות, כפי שהם חיים, לא יותר", הוסיף התושב.

עזאיזה שיתף את הדברים יוצאי הדופן האלה בחשבונות שלו ברשתות החברתיות ומיד התעורר רעש גדול נגדו מצד פעילים ותומכי חמאס. הם האשימו את עזאיזה שהוא "סוכן ציוני ומשתף פעולה של הרשות הפלשתינית". כמו כן האשימו כי העלאת התבטאויות אלה פוגעת במורל, והתלוננו כי עדיף היה שיראיין אנשים שמשבחים את "ההתנגדות" במקום להעביר מסרים, שלטענתם, משרתים את ההסברה הישראלית.

מצד שני, היו שיצאו להגנתו של עזאיזה בעקבות הקמפיין נגדו ואמרו כי זוהי חובתו העיתונאית להביא את קולות התושבים ומגוון הדעות מעזה, ולא רק את אלה שתומכים בחמאס. "אל תתקפו את השליח שעושה את העבודה שלו", ציינו.

עזה, צילום: איי.אף.פי

יצוין כי פעילי רשת, עיתונאים, וכלי תקשורת פלשתיניים וערביים לרבות אל-ג'זירה נמנעים מלפרסם קולות וראיונות של תושבים שמותחים ביקורת על חמאס. חלקם מתוך חשש מהארגון ואחרים מתוך הזדהות עמו. בחלק מהמקרים, אנשים שבכל זאת תקפו את חמאס במהלך שידור חי הורדו מהאוויר.

עזאיזה, בן 24, תושב דיר אלבלח, ידוע בעזה ככתב וצלם שטח שצבר מאות אלפי עוקבים וצופים ברחבי העולם. מתחילת המלחמה הוא נוהג להעלות סרטונים וחומרי וידאו מדי יום מאזורי לחימה ברצועה ולתאר את הנעשה בה תוך הבאת קולות תושבים מהשטח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר