מואשם בהעברת מיליוני אירו לחמאס במסווה של צדקה: בכיר חמאס יישאר במעצר בהולנד

בית המשפט ברוטרדם דחה את בקשת הפעיל אבו ראשיד להשתחרר כבר עכשיו מטעמים בריאותיים • תיק הראיות נגדו מכיל יותר מ-700 עמודים המתארים כיצד העביר כספים מאירופה לעזה במסווה של פעילות הומנאטרית • מנכ"ל "עד כאן" שחשפו את פעילותו: "מברכים את הרשויות בממלכה על נחישותם להעמיד לדין את הספונסר של ארגון הטרור"

הפכו את אבו ראשד לדמות אהודה, פעילי BDS. צילום: פי.אי

בכיר חמאס באירופה, אמין אבו ראשד, יישאר במעצר בהולנד לפחות עד הדיון הבא שיתקיים בעוד שלושה חודשים. אבו ראשד נעצר לפני כשלושה חודשים בחשד להעברת מיליוני אירו מאירופה לארגון הטרור חמאס בעזה, דרך רשת של ארגוני צדקה לכאורה.

המעצר התבצע לאחר חשיפת חומרים על אבו ראשד בתחקיר של ארגון "עד כאן" שפורסם ב"ישראל היום". התחקיר חשף כיצד במסווה של ארגוני זכויות אדם וצדקה, פועלים פעילי חמאס באירופה לגיוס כספים עבור ארגון הטרור.

פעילותו של אמין אבו ראשד, צילום: ללא

בבית המשפט ברוטרדם שבהולנד נערך דיון בעניינו של אבו ראשד, שחשוד בכך שבמסווה של הפעלת רשת ארגוני צדקה, הקים תשתית של העברת כספים מאירופה לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. תיק הראיות נגד בכיר חמאס עומד על למעלה מ-700 עמודים.

במהלך הדיון בתיק נחשף כי שמו האמיתי של אבו ראשד הוא ע'סאן. הוא מואשם בכך שהעביר דרך קרן איסראא שבבעלותו סכום של 6.5 מיליון אירו במזומן לבנק בעזה ומשם לחמאס. מדובר בעבירה שעונשה שש שנות מאסר. עורכי דינו של אבו ראשד ביקשו בדיון אתמול (שלישי) לשחררו כבר כעת, מטעמים בריאותיים. בית המשפט סירב לבקשתם, ואבו ראשד יישאר במעצר לפחות עד הדיון הבא שיתקיים בעוד שלושה חודשים.

האו"ם החליט לבקש חוות דעת מביה"ד הבינלאומי בהאג על "הכיבוש הישראלי" (ארכיון) // צילום: רויטרס

לעומת זאת, בתו של אבו ראשד שהייתה חלק מצוות ניהול הקרן ונעצרה יחד איתו, שוחררה עד לפתיחת משפטם במרץ 2024.

מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנת תמיכה באבו ראשד בקריאה לשחררו, בהובלת ארגון סמידון שהוכרז בישראל כארגון טרור. לסמידון הצטרפו ארגונים אנטי ישראליים פלשתיניים נוספים. המפגינים הניפו דגלי פלשתין ושלטים בהם הם קראו להטיל חרם על ישראל.

ההפגנה היא חלק מקמפיין שנחשף לאחרונה על ידי ארגון 'עד כאן', של סמידון וארגונים נוספים לשחרורו של אבו ראשד. במהלך מסיבת העיתונאים להשקת הקמפיין טענו עורכי הדין כי אין כלל ראיות נגד אבו ראשד, וכי הכול חלק מניסיון הטעיה שמבוצע באמצעות הזרוע הארוכה של מדינת ישראל.

מנכ"ל "עד כאן" גלעד אך אמר כי זו דוגמה לנחישות של הולנד להילחם במימון טרור. הוא קרא למדינות נוספות באירופה לפעול נגד רשתות דומות הפועלות במסווה הומניטרי. "מברכים את הרשויות בהולנד על נחישותם להעמיד לדין את הספונסר של חמאס", אמר. "אנחנו קוראים לרשויות אכיפה וביון במדינות מערביות נוספות לפעול נגד ארגוני הטרור והארגונים האנטישמים שפועלים בכיסוי של ארגוני זכויות אדם, וכן להביא לעצירת המימון שהרשת הזו מספקת לארגוני הטרור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר