חשד: שגרירות סין החביאה מכשיר האזנה במתנה שהועברה למשרדי ממשלה

בגלי צה"ל דווח כי גורמי ביטחון בודקים אם רכיב שהוחבא בכוס תרמית שימש להאזנה • בעקבות האירוע במשרדי הממשלה חידדו נהלים • מהשב"כ נמסר שהפרשה נמצאת בבדיקה

הבקבוק שהועבר משגרירות סין, צילום: אי.פי.איי

האם סין מרגלת אחרי ישראל? במשרדי הממשלה חושדים כי בכוס תרמית שהועברה כמתנה משגרירות סין הוסתר מכשיר ציטוט והאזנה, כך דווח היום (שלישי) בגלי צה"ל. 

על פי הדיווח, הרכיב החשוד התגלה בבידוק ביטחוני שגרתי, אולם גורמי ביטחון ציינו כי החשד עדיין נבדק. בעקבות האירוע אספו מיד את הכוסות ממשרדי הממשלה האחרים לבדיקה נוספת. 

עוד דווח כי בבשרדי הממשלה חודדו הנהלים השגרתיים, ולפיהם כל מתנה משגרירות זרה דרושה לעבור בדיקה ביטחונית. בחלק מהלשכות התבקשו העובדים לשים דגש בעיקר על מתנות מסין. 

יצויין כי אין זו הפעם הראשונה שמתנות המגיעות ממדינות דיקטטוריות למשרדי הממשלה, כוללת מכשירי האזנה. בעבר התגלה מכשיר בשי שהעניקה רוסיה לישראל. על רקע זה, במשרד החוץ בודקים כבר שנים כל מתנה שמגיעה ממדינות שיש לגביהן חשד. 

כאריס וויט, ראש מכון סיגנל לחקר קשרי ישראל סין, אמרה ל"ישראל היום" כי הניסיון הסיני להאזין לשר בממשלה מעיד על חוסר הבנה של השיטה הישראלית. "ממשלות בעולם מרגלות ומאזינות אחת לשניה ובכך אין חדש. אבל קצת נאיבי מצד הסינים לחשוב ששירותי הביטחון החזקים בישראל לא יבדקו מתנות מסוג זה".

"בנוסף, השיטה בישראל בדרך כלל אינה מלמעלה למטה, אלא מהדרג הפקידותי למעלה אל השרים. אם מישהו בסין חשב שיקבל מידע על מכרזים חדשים באמצעות האזנה לשר, זה אומר שהוא לא מבין את השיטה בישראל", הסבירה וויט. 

מהשב"כ נמסר שהפרשה נמצאת בבדיקה. 

משגרירות סין לא נמסרה תגובה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר