סמוטריץ': "ישראל צריכה להתנהל לפי משפט התורה, כמו בימי דוד המלך"

יו"ר האיחוד הלאומי בריאיון לכאן ב': "חוקי התורה עדיפים על 'מדינת ההלכה' של ברק"

ח"כ בצלאל סמוריץ' // צילום: ליאור מולדובן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב' כי למעשה - הוא היה רוצה ליצור בישראל מדינת הלכה. "חוקי התורה עדיפים בהרבה על 'מדינת ההלכה' שיצר פה אהרן ברק", הסביר סמוטריץ'. "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה. זאת מדינה יהודית, כך צריך להיות". עם זאת, סמוטריץ' בניסיון אולי להוריד את הלהבות מההתבטאות השנויה במחלוקת, הוסיף כי "זה יקרה רק כאשר עם ישראל ירצה את זה ולא כשאני ארצה".

 

אתמול (ראשון) אמר הסמוטריץ', בכנס לרגל יום ירושלים בישיבת מרכז הרב: "אנחנו רוצים את תיק המשפטים כי אנחנו רוצים להשיב את משפט התורה למכונו". הבוקר, הוא הסביר כי "מדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי, בעזרת השם, תחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך ושלמה המלך. רצוני בטווח הארוך הוא שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה. כך צריך להיות, זו מדינה יהודית".

 

בהתייחסו ללוח הזמנים לכאורה לתוכניתו, אמר סמוטריץ': "שום דבר לא קורה ברגע ושום דבר לא נעשה בכפייה. כשמדברים על משנת התורה יש המון דברים שאפשר לעשות. לדוגמה דיני ממונות, על פי התורה, שאנחנו קוראים להם 'דיני נזיקין', הם הרבה יותר נכונים וצודקים. אני חושב שאפשר ולצריך לחזק את בתי הדין הרבניים".

 

לפי סמוטריץ', "יש לעשות זאת בהתאמה לימים האלה, לכלכלה הזו, ולאיך שהחברה חיה בשנת 2019. יכול להיות שיש בשיטת המשפט הישראלית היבטים טובים, וחלק גדול ממנה יכול להישאר במשפטי התורה".

 

כזכור, סמוטריץ' הודיע כי הוא רוצה לכהן כשר המשפטים הבא. אתמול, לאחר פיטוריה של שרת המשפטים איילת שקד, קרא סמוטריץ' לנתניהו למנות אותו לתפקיד באופן מיידי, עוד לפני הבחירות.

 

בהתייחסו לפיטוריהם אתמול של נפתלי בנט ואיילת שקד אמר סמוטריץ': "לא היו לי יד או רגל בפיטורים. לא חשבנו שזה מהלך שנכון שנהיה מעורבים בו באיזושהי צורה. לו היינו רוצים, היינו מבקשים את הפיטורים הללו כבר במערכת הבחירות הקודמת בה הם התמודדו נגדנו. זו החלטה של ראש הממשלה ואנחנו לא מתערבים בה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר