לפיד נפגש עם הנשיא א-סיסי: "מצרים היא שותפה אסטרטגית חשובה"

שר החוץ הגיע לביקור מדיני בקהיר, ודן עם הנשיא המצרי בכמה סוגיות מרכזיות - ובהן איראן, המצב ברצועת עזה והרשות הפלשתינית • לפיד: "חשוב להמשיך ולשקוד על השלום בין שני העמים"

שר החוץ לפיד מגיע למצרים ונפגש עם הנשיא א-סיסי // צילום: יוסי פנסו, לע"מ

שר החוץ יאיר לפיד נחת היום (רביעי) בקהיר לביקור מדיני, שבמהלכו קיים פגישה עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. במהלך הפגישה דנו השניים בכמה סוגיות מרכזיות, בין השאר בניסיונות של איראן להפוך למדינה עם יכולת גרעינית צבאית, וכן ביכולתה להמשיך להפעיל טרור ובאיום שהדבר מציב למזרח התיכון.

לפיד הציג לנשיא את תוכניתו "כלכלה תמורת ביטחון" בנוגע למצב ברצועת עזה והביע את הערכתו לתפקיד המיוחד והמרכזי שמצרים ממלאת בנושא. השניים דנו גם בהתמודדות עם גורמי טרור, בחוסר היציבות במרחב, בסוגיה הפלשתינית ובצעדים שאותם נוקטת ממשלת ישראל כדי לחזק את הרשות הפלשתינית. השניים הביעו רצון להעמיק את השלום בין המדינות בתחומים אזרחיים של כלכלה, אנרגיה, חקלאות ומסחר.

"מצרים היא שותפה אסטרטגית חשובה במיוחד של ישראל", אמר לפיד בתום הפגישה. "חשוב להמשיך לשקוד על השלום בין שני העמים. אני מודה לנשיא א-סיסי, שתרומתו לאזור וליחסים בינינו היא בממדים היסטוריים, על האירוח ועל פגישה חמה ופתוחה, ומצפה להמשך הדיאלוג בינינו".

לפיד עם נחיתתו בקהיר, לצד סגן שר החוץ המצרי, צילום: שלומי אמסלם

בהגיעו לנמל התעופה במדינה, קיבל את פניו סגן שר החוץ המצרי נביל חבשי. "חיזוק יחסי ישראל-מצרים בראייה מדינית־ביטחונית הוא אינטרס חשוב מאוד של מדינת ישראל", נמסר מלשכת שר החוץ. "ביקורו של לפיד הוא המשך מדיניות החוץ של ממשלת ישראל למינוף האינטרסים המשותפים ליציבות אזורית".

נוסף על כך, כמחווה לחיזוק היחסים, השיב שר החוץ לפיד, בשיתוף עם רשות העתיקות, פריטים ארכיאולוגיים מצריים שנמצאו בישראל, ולביקור אף הצטרף מנהל רשות העתיקות אלי אסקוזידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר