גורם מדיני על מתווה הפסקת האש של האו"ם: "מאפשר לישראל לעמוד בהשגת כל יעדיה"; גורם בחמאס: "מוכנים לדון על הפרטים"

לאחר ההצבעה על מתווה להפסקת האש באו"ם בישראל אומרים כי ישראל לא תסיים את המלחמה לפני השגת כל היעדים • בכיר בארגון הטרור הודיע כי הם מקבלים באופן ככלי את ההחלטה • בלינקן: "סימן מעורר תקווה" • "בפגישה אמש, נתניהו אישר את המחויבות להצעה"

בלינקן מול משפחות חטופים. צילום: תומר אפלבאום/"הארץ"

בכיר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר הבוקר (שלישי) לרויטרס כי בארגון הטרור מקבלים באופן כללי את החלטת מועצת הביטחון, שכוללת הפסקת אש קבועה במסגרת הסכם לשחרור חטופים. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לדברים ואמר כי מדובר ב"סימן מעורר תקווה".

משפחות חטופים: "ביידן נאם אמש כי הוא יודע שנתניהו עלול לטרפד גם את העסקה הזו" // משה בן שמחון

אבו זוהרי, מחברי לשכת חמאס בחו"ל, ציין כי בארגון מוכנים לדון בפרטי המתווה. ההחלטה מתבססת על ההצעה האמריקנית שהציג ביידן, אך בניגוד להצעה המקורית - יש שינוי מרכזי: ההצעה כעת מציינת במפורש כי אם הצדדים לא יגיעו להסכמות בשלב הראשון - הם ימשיכו לנצור את האש כל עוד נמשך המו״מ.

על פי גורם מדיני: "ישראל לא תסיים את המלחמה לפני השגת כל יעדיה: חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת כל חטופינו ווידוא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. המתווה שהוצג מאפשר לישראל לעמוד על תנאים אלה והיא אכן תעשה זאת".

אתמול ניפגש בלינקן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם דנו בין היתר על המתווה האמריקני לשחרור. לדבריו "נתניהו אישר את המחויבויות להצעה בפגישה אמש". הוא הוסיף כי שיחות בנוגע ליום שאחרי יימשכו ביומיים הקרובים, והזהיר כי ככל שהמלחמה תמשך זמן רב יותר, סיכוי גדול יותר לכך שהיא תתרחב.

בלינקן ומשפחות חטופים, צילום: תומר אפלבאום/"הארץ"

בנוסף לפגישה עם רה"מ, בלינקן ניפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וחבר הכנסת בני גנץ. בפגישות השונות נדונו הצורך בהמשך הלחץ על המתווכות כדי להביא את הסכמת החמאס למתווה החטופים שהציעה ישראל והאיום הביטחוני בגבול הצפון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר