השר איזנקוט מזהיר: "חמאס מחדש את כוחו, עסקה - צורך אסטרטגי"

חבר קבינט המלחמה אמר בוועדת החוץ והביטחון כי "לא נכון לדבר במונחים של שחרור חטופים או סיום המלחמה" • עוד העביר ביקורת על התנהלות המלחמה והבהיר: "ניצחון בשפה האוניברסלית הוא: השגת מטרות המלחמה ושיפור מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל לאורך זמן"

גדי איזנקוט. צילום: .

ערב חידוש המשא ומתן מול חמאס וברקע הסערה בעקבות דברי הממונה על סוגיית החטופים אלוף (מיל') ניצן אלון - חבר קבינט המלחמה, השר גדי איזנקוט, השתתף היום (שני) בדיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון בכנסת. איזנקוט הזהיר מפני חזרתו של חמאס לשלטון ברצועה וכי הלחימה בארגון הטרור תימשך עוד שנים רבות.

איזנקוט: "ב-2018 היה מידע מודיעיני על התרחיש שקרה ב-7 באוקטובר" (ארכיון) // צילום: "גו-לייב"

"ההישגים הטקטיים של צה״ל מרשימים ביותר," אמר השר על התקדמות הלחימה. "ההישג המצרפי האסטרטגי, טרם הושג ואין ואקום - חמאס מחדש את כוחו. הלחימה בארגון הטרור תימשך עוד שנים ארוכות, לכן לא נכון לדבר במונחים של שחרור חטופים או סיום המלחמה".

עוד אמר איזנקוט כי "יוזמה לעסקה מתוך עוצמה היא חובה ערכית ומוסרית כלפי מי שהופקרו לגורלם, וצורך אסטרטגי של מדינת ישראל,", אך הזהיר כי השמדת היכולת השלטונית של חמאס טרם הושגה.

חיל האוויר תקף בג'באליה מרחב שממנו בוצעו שיגורים לאשקלון, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, איזנקוט יצא נגד קבינט המלחמה בו הוא חבר, ועל כך שהוא לא ממלא את ייעודו. השר הוסיף כי יש "לעשות עסקה גם במחיר של הפוגה כי המלחמה תתחדש גם ככה מול ארגון טרור".

איזנקוט תיאר מהו ניצחון: "בשפה האוניברסלית, ניצחון הוא השגת מטרות המלחמה ושיפור מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל לאורך זמן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר