הפסיקה של בית הדין בהאג משקפת את הרצון להרוס את מדינת ישראל

מימוש הציונות פירושה לא להסתמך על החוק הבינלאומי להגן על היהודים • הדרך היחידה היא באמצעות כוח מגן לצורך הגנה עצמית • אולם נראה כי בדיון במועצת הביטחון, ישראל תיאלץ שוב להסתמך על וטו אמריקני

צוות השופטים נכנס לדיון בבית הדין בהאג. צילום: אי.אף.פי

העובדה היא שגם אחרי שבעה חודשי לחימה בעזה, בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג לא יכול להגדיר את תוצאות המלחמה כרצח עם. אפשר רק לשאול למה בבתי הדין האלה, כולל התובע בבית הדין הפלילי, יש רוב של שופטים בעלי שמות מוסלמיים. כמו כן ניתן לקבוע, כי בעלי תפקידים שונים מטעם האו"ם ואונר"א טוענים שהתנאים ההומניטריים ברצועת עזה וביחוד ביחס לתושבי רפיח הורעו. האם זה באמת המצב?

"על ישראל לעצור מייד את המבצע ברפיח": רגעי ההכרזה בהאג // UN Web TV

מימוש הציונות באמצעות מדינה עצמאית וריבונית פירושו, שישראל לא סומכת על מוסדות בינלאומיים ובוודאי לא על החוק הבינלאומי שיגן על היהודים. הדרך היחידה היא באמצעות כוח מגן לצורך הגנה עצמית. מי שמבין את זה, וממשלת ישראל הנוכחית מבינה את העיקרון הזה, יתעלם עד גבול מסוים מהצו שניתן אתמול לגבי רפיח. בסופו של דבר מבחינה אופרטיבית הצו הרלוונטי לישראל הוא בנוגע לפעולה ברפיח ובנוגע למעבר רפיח.

באופן כללי, יש בקרב רוב המדינות המרכיבות את האו"ם ואת המוסדות הבינלאומיים כוונה לטנטית להרוס את מדינת ישראל או להביא לקיצה בדרך כלשהי; הפסיקה של בית הדין בהאג ועוד בשם הצדק משקפת את הכוונה הזאת. זו פעולה אבסורדית ויומרנית מצד בית הדין בהאג לנסות לנהל בניהול מקרוב את המלחמה. די ברור למה נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק מצא סיבה מתאימה להיעדר מהחיזיון של הקראת הצווים - עם כל ההקדמות המסתמכות על סעיפים באמנה למניעת רצח עם ופניות של דרום אפריקה.

נשיא מצרים א-סיסי, צילום: רויטרס

צריך גם לציין שמצרים הצטרפה לפניה האחרונה של דרום אפריקה. אם מישהו נרדם שוב בשירותי המודיעין: מצרים היא אויב בכוח. היא עלולה להפוך לאויב בפועל בצירוף נסיבות כלשהו בעתיד. רק אתמול תקף השר רון דרמר את מצרים על כך, שאינה מאפשרת פינוי זמני של אוכלוסייה פלשתינית לשטחה. "מצרים היא גם זו שמונעת כניסתן של 2000 משאיות אספקה מלהיכנס לתחום עזה. ישראל מתנגדת לשוד האספקה בידי חמאס אך לא מנענו ולא נמנע מסיוע הומניטרי להגיע לתושבי עזה", כתב דרמר ברשת X.

אז מי שמונע סיוע הוא גם זה שפונה לבית הדין. במצב הנוכחי ישראל תמשיך כנראה את הפעולה ברפיח, כפי שהכריז מראש גורם בכיר. יש להניח שעצימות הפעולה ברפיח תפחת. בהמשך יימצא הגורם שיעלה את הנושא במועצת הביטחון כדי להפסיק את המלחמה או לכל הפחות ברפיח. ישראל תיאלץ שוב לסמוך על וטו אמריקני. בהקשר הזה, הזמנתו הצפויה של ראש הממשלה נתניהו לנאום בקונגרס היא התפתחות חשובה יותר מהחלטת האג. אבל זה ייאלץ את ישראל לפעול בהמשך בתיאום צמוד עם ממשל ביידן, על כל המשתמע מכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר