גופות חטופים נמצאו במבנה ששופץ במימון גרמני; ה"בילד": "כספי המסים שימשו לטרור"

בישראל דיווחו על המבנה שבו נמצאו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה, על המבנה מתנוסס שלט המבהיר כי השיפוץ נערך במקום על ידי אונר"א ובמימון גרמניה • ב"בילד" ביקרו בחריפות, ומשרד החוץ הגרמני מיהר להתנער: "שום כספי ממשל לא זורמים לארגוני טרור כמו חמאס, גרמניה אינה מממנת טרור"

"דובר צה"ל: "יצחק, שני ועמית נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס גופותיהם נלקחו לעזה"" // דובר צה"ל

לפני כשבוע איתרו לוחמי צה"ל את גופתה של שני לוק המחזיקה גם באזרחות גרמנית, יחד עם גופותיהם של יצחק גלרנטר (56) ועמית בוסקילה (28) ולאחר מכן רון בנימין (52).

בגל"צ חשפו היכן בדיוק הן הוחבאו: במנהרה בעומק עשרה מטרים מתחת לבניין השייך לסוכנות האו"ם שאנשיה שיתפו פעולה עם חמאס. הבניין הוקם במימון גרמני.

שני לוק באתר ה"בילד", צילום: עיתון ה"בילד"

בתמונה שפירסמו בגל"צ רואים שלט במקום, המבהיר כי הבניין מומן על ידי הבנק הממלכתי הגרמני KfW - כלומר מכספי מיסים גרמניים באמצעות המשרד הפדרלי לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי או משרד החוץ. ב"בילד" פרסמו בעקבות כך כתבת המשך, שבמסגרתה עסקו בסוגייה המטרידה.

בשנת 2022, גרמניה הייתה המדינה התורמת השנייה בגודלה לאונר"א עם 202 מיליון יורו, בתוספת תשלומים עקיפים דרך האיחוד האירופי והאו"ם.

מטה אונר"א בעזה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

משרד החוץ הגרמני מיהר להסביר: "אונר"א הצהירה בפומבי כמה פעמים שהיא תחקור כל אינדיקציה להפרות של נייטרליות ותעניש על כך את ארגון הסיוע הפלשתיני. כמובן, שום כספי ממשל פדרלי לא זורמים לארגוני טרור כמו חמאס. גרמניה אינה מממנת טרור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר