משרד החוץ: שני רימונים הושלכו לעבר שגרירות ישראל בבלגיה, אין נפגעים

משרד החוץ הודיע כי הרשויות בשיתוף שגרירוהת ישראל בבלגיה מטפלות באירוע, שהתרחש לפנות בוקר • האירוע מגיע על רקע שורת תקיפות ומחאות כלפי יהודים וישראלים במדינה • שלשום הושלך בקבוק ובתוכו קליע לחצר הקונסוליה הישראלית במינכן

הפגנות פרו פלשתיניות בבריסל, החודש . צילום: מתוך הרשתות החברתיות

שני רימונים מסוג אייר סופט הושלכו לחצר שגרירות ישראל בבלגיה בסביבות חמש לפנות בוקר (בין חמישי לשישי), כך מודיע היום (שישי) משרד החוץ. עוד הודיע כי לא באירוע לא נפגעו עובדים ולא נגרם נזק. הרשויות בשיתוף שגרירות ישראל בבלגיה מטפלות באירוע. עוד הוסיף המשרד כי רימונים מסוג איירסופט מכילים כדורי פלסטיק ונחשבים ללא קטלניים.

האירוע מגיע על רקע אווירה קשה מאוד כלפי יהודים וישראלים בבלגיה. היו מספר תקריות אלימות בשבועות האחרונים. בין השאר חנקו את יו״ר הסטודנטים היהודיים באוניברסיטה בבריסל. כמו כן ישראלי הותקף ברחוב ושבר את הלסת בשבוע שעבר.  בנוסף, הפגנה אלימה נערכה מול שגרירות ישראל ביום העצמאות. יצוין כי התקרית הבוקר התרחשה בדיוק היום בו מציינים עשר שנים לפיגוע במוזיאון היהודי, בו נהרגו ארבעה בני אדם בהם שני ישראלים.

מחאה פרו-פלשתינית בגרמניה, צילום: איי.פי

תקריות אנטי-ישראליות גם בגרמניה 

בתוך כך, שלשום הושלך בקבוק ובתוכו קליע לחצר הקונסוליה הישראלית במינכן. לא היו נפגעים באירוע. טליה לדור, הקונסולית הישראלית במינכן כתבה בחשבון ה-X שלה: "מדובר בהתקפה על סמל מדינת ישראל בדרום גרמניה. אנו מודים למשטרת מינכן על ערנותה".

"בחודשים האחרונים חוזרת על עצמה רטוריקה אנטישמית ואנטי-ישראלית. ההתקפה הפיזית הזו הולכת כעת צעד אחד קדימה". עוד הוסיפה כי "חשוב שהשלטונות יראו בכך קריאת השכמה לאן מובילה האנטישמיות ושנאת ישראל".

כמו כן, שני צעירים בני 18 ו-24 מהעיר ווינהיים במדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה נעצרו בחשד לקשירת קשר לביצוע רצח. על פי החשד השניים תכננו לבצע מתקפת דקירה בבית כנסת בעיר היידלברג הסמוכה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר