אחרי פרסום הסרטון: קבינט המלחמה שכונס החליט להמשיך במו"מ להשבת החטופים

השרים נועדו בירושלים • היום תיערך ישיבה של הקבינט המורחב • כל חברי קבינט המלחמה נועדו מוקדם יותר עם נציגי משפחות חטופים, פרט לנתניהו ולדרמר • לשכת ראש הממשלה: הקבינט הורה לצוות המו"מ להמשיך במשא ומתן להשבת החטופים

אחרי פרסום הסרטון: משפחות התצפיתניות וחטופים מחוץ למשרד ראש הממשלה בזמן קבינט המלחמה // צילום: יוני ריקנר

תם הדיון בקבינט המלחמה שכונס אתמול בערב (רביעי), והמשיך לתוך הלילה. בסיומו הוחלט בקבינט להנחות את צוות המו"מ להמשיך במגעים להשבת החטופים.

כזכור, קבינט המלחמה המצומצם כונס על רקע פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות. היום (חמישי), תתקיים ישיבת הקבינט המורחב. (בסרטון בראש הנגן - מחאה ליד משרד ראש הממשלה במקביל לישיבה)

לפני הישיבה, נפגשו נציגי מטה המשפחות להחזרת החטופים עם השרים גנץ ואיזנקוט, וכן עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. כמו כן, מוקדם יותר נועדו עם שר הביטחון גלנט. בכך נפגשו למעשה היום עם כל חברי קבינט המלחמה פרט לראש הממשלה נתניהו והשר דרמר.

ישיבה ביום טעון. קבינט המלחמה (ארכיון), צילום: ללא

דרעי אמר: "כחלק מסדרת פגישות שאני מקיים מאז פרוץ המלחמה עם משפחות החטופים, סיימתי כעת מפגש נוסף עם משפחות החטופים, שמעתי את כאבן הגדול והבלתי נתפס, חיזקתי אותן והדגשתי את המחויבות המוחלטת של ממשלת ישראל לעשות כל שניתן להשיבם הביתה במהרה".

בחדשות 12 פורסם הערב, כי עוד בחודש אפריל האחרון הוצע לשרים לצפות בסרטון חטיפת התצפיתניות. השרים אבי דיכטר, אלי כהן, בצלאל סמוטריץ' ויריב לוין סירבו בזמנו. השרים לוין וכהן הכחישו את הדיווח. 

השר לוין אמר הערב על הסרטון: "הסרטון המזעזע של חטיפת התצפיתניות שובר את לבי. אנחנו מחוייבים להשיבן הביתה, יחד עם שאר החטופים. נמשיך לעשות הכל לשם כך".

השר סמוטריץ': "אני מבקש ביום הזה לחבק ולחזק את המשפחות ולחזור על המחויבות שלנו ושל לוחמי צה״ל הגיבורים שמוסרים את נפשם כדי להחזיר את כולם הביתה. הסרטון ממחיש למה צריך להשמיד את חמאס ולא להפסיק שניה אחת לפני. תמחה את זכר עמלק. לרשע כזה אין מקום מתחת שמי הארץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר