ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן: "הכרה במדינה פלשתינית מחזקת החמאס"

פרופ׳ ג׳ונתן ריינהולד לא הופתע מהמהלך של נורווגיה, ספרד ואירלנד - מדינות שהשמאל שולט בהן • "הכרה של מדינות אירופאיות במדינה פלשתינית, משמעותה מתן סוכריות למישהו שישתמש בהן כפצצות" • באשר להשלכות עתידיות, אומר פרופ׳ ריינהולד, כי מדובר בפגיעה באקדמיה ובמחקר הישראלי בעיקר בספרד, שם החרם האקדמי מתבצע

פעילים פרו פלשתינים מפגינים נגד המשלחת הישראלית לפני חצי גמר האירוויזיון. צילום: רויטרס

פרופ׳ ג׳ונתן ריינהולד, ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן וחוקר בכיר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים, לא הופתע הבוקר (רביעי) על החלטת מדינות באירופה להכיר במדינה פלשתינית.

מתוך שידור ישיר של עצרת האו"ם

"אנחנו לא יכולים לתת סוכריות למי שישתמש בהן כפצצות'', אומר ריינהולד בשיחה עם ''ישראל היום''. לדבריו, ''הכרה של מדינות אירופאיות במדינה פלשתינית בזמן שחמאס נמצא בשלטון ונלחם בישראל ורוצה להשמידה, זה כמו לחלק סוכריות ומישהו ישתמש בהן כפצצות. לתת כרגע הכרה במדינה פלשתינית זה צעד חד צדדי לטובת החמאס וזה רק יחזק את עמדת החמאס".

פרופ' ריינהולד מזכיר כי נורבגיה, אירלנד וספרד שהכירו במדינה פלשתינית אלו מדינות שהשמאל שולט בהן. ''ככל שמדינה יותר קרובה לארצות הברית זו מדינה שתתמוך בישראל. מדינות עולם שלישי שרחוקות מהמערב יתמכו בהכרה במדינה פלשתינית. מדינות שבהן השלטון הוא שמאל או שמאל קיצוני, רוב הסיכויים שהם יתמכו בפלשתינים. באירלנד ככל שאתה משכיל יותר אתה תומך יותר בפלשתינים, כלומר אתה תומך בחלשים יותר".

"הם רואים את ישראל כמדינה חזקה ואת הפלשתינים כחלשים. אמנם נורבגיה תמכה בהקמת מדינה יהודית באופן מוסרי, אבל היא מבקשת מישראל סטנדרטים יותר מוסריים. הנורווגים נוטים יותר לצד הפלשתיני. אף אחד מהם לא יגיד ש-7 באוקטובר היה אירוע טוב, אבל הם רואים את מדינת ישראל כאחראית. הימין בספרד הוא פרו ישראלי והשמאל הוא פרו פלשתיני''.

פרופ' ג'ונתן ריינהולד, ראש המחלקה למדעי המדינה, צילום: אוניברסיטת בר אילן

באשר להשלכות עתידיות, אומר פרופ׳ ג׳ונתן ריינהולד, כי מדובר בפגיעה באקדמיה ובמחקר הישראלי בעיקר בספרד, שם החרם האקדמי מתבצע, מה שאומר שהאוניברסיטאות בספרד לא ישתפו פעולה עם ישראל או עם תוכניות המחקר של ישראל, לא יפרסמו מאמרים אקדמיים של ישראלים ולא יזמינו אותם לכנסים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר