צ'אק שומר תוקף את נתניהו: "איבד את דרכו" // C-SPAN

נתניהו ינאם בקונגרס? האולטימטום של יו"ר בית הנבחרים

מייק ג'ונסון הודיע למנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר כי במידה ולא יצטרף להזמנה - הוא יבקש מרה"מ לשאת דברים מול בית הנבחרים בלבד • הסאנטור הבכיר עורר סערה כשתקף במהלך המלחמה את נתניהו וקרא לו לערוך בחירות חדשות

יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, הודיע היום (שלישי) כי הציב אולטימטום למנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ׳אק שומר - הצטרף למכתב שיזמין את נתניהו לנאום בפני הקונגרס, או שנקדם באופן עצמאי את הזמנתו של ראש ממשלת ישראל לבית הנבחרים.

בתדרוך לכתבים שג'ונסון קיים הודיע כי העביר מסר לשומר שהיום יפוג האולטימטום לקבלת ההחלטה בנושא. אם לא ייענה, אמר ג'ונסון כי יזמין את נתניהו לנאום בפני בית הנבחרים בלבד, כאשר הכוונה היא להזמין לאירוע גם סנאטורים.

מייק ג'ונסון, יו"ר בית הנבחרים, צילום: אי.פי.אי

בדיווח שהתפרסם באתר The Hill נכתב כי שומר פתוח לארח את נתניהו. כזכור, במארס האחרון חולל הסנאטור היהודי הבכיר סערה כאשר קרא לנתניהו להכריז על קיום בחירות חדשות והאשים אותו כי "איבד את דרכו".  בעיצומה של הסערה אז, סירב שומר לאפשר לנתניה לדבר עם סנאטורים דמוקרטים - כי לנתניהו הייתה תוכנית לשוחח עם עמיתיהם הרפובליקנים בנפרד.

ישוב לקונגרס? נתניהו בנאומו ב-2015, צילום: רויטרס

כשנשאל בעבר אם הוא תומך ברעיון שנתניהו ינאם בכינוס משותף אמר שומר כי הוא ״דן בזה עכשיו עם יו"ר בית הנבחרים וכפי שאמרתי תמיד, מערכת היחסים שלנו עם ישראל היא איתנה כברזל ומתעלה על כל ראש ממשלה או נשיא אחד", הוסיף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו