חברת הקונגרס נגד האנטישמיות: "לאף נשיא אמריקני אין תירוץ למנוע סיוע מישראל"

אליס סטפניק, חברת הקונגרס שדבריה הנחרצים בקמפוסים הביאו את נשיאות האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב להתפטר, נמצאת בימים אלה בביקור בארץ • בראיון בלעדי ל"ישראל היום" אומרת מי שעשויה לשמש כסגניתו של טראמפ: "אם הוא ייבחר לנשיא, לא יהיה אמברגו נשק על ישראל"

ראיון מיוחד עם חברת הקונגרס אליס סטפניק

לפחות מיליארד צפיות היו לשלוש הדקות הדרמטיות שבהן אליס סטפניק, חברת הקונגרס האמריקני הכריחה את נשיאות האוניברסיטאות המובילות בארה"ב להשיב על שאלה  די פשוטה: "האם קריאה להשמדת העם היהודי מפירה את כללי המוסד האקדמי שלכן?".

"מעבירה מסר שהעם האמריקני עומד לצד ישראל", אליס סטפניק, צילום: אפרת אשל

"תלוי בהקשר", השיבו הנשיאוֹת של הרווארד, MIT ופן, בשימוע שנערך בבית הנבחרים בוושינגטון לפני חמישה חודשים. סטפניק, חברת המפלגה הרפובליקנית, דחתה את תשובותיהן באינסטינקט בריא ומתבקש. "לא", אמרה לפרופסוריות, "קריאות לרצח יהודים אינן תלויות בהקשר".

אליס סטפניק בראיון מיוחד לאריאל כהנא ב"ישראל היום", צילום: אפרת אשל

הבהירות והנחישות של חברת הקונגרס סטפניק זעזעו את הקמפוסים היוקרתיים של ארה"ב, ובין היתר אילצו את הנשיאות להתפטר מתפקידיהן. העוצמה שהקרינה סטפניק, וכדור השלג העצום שהחל מתגלגל בעקבות דבריה, הזניקו אותה לרשימה היוקרתית של מועמדות פוטנציאליות לתפקיד סגניתו של טראמפ במסע הבחירות ולאחר מכן בממשל, אם ינצחו בנובמבר. בראיון שהעניק ל"ישראל היום", טראמפ התחייב כי הסגן שלו יהיה תומך ישראל. על ההגדרה הזו סטפניק עונה לפחות במאה אחוזים.

ראיון מיוחד עם חברת הקונגרס אליס סטפניק - גרסה אנגלית

"ואני כאן כדי להעביר מסר שהעם האמריקני עומד בחוזקה לצד ישראל כדי למגר את חמאס"

ביום ראשון הגיעה סטפניק לארץ לביקור תמיכה, ובין היתר סיירה אתמול ביישובי העוטף הפגועים. אך היא לא היתה זקוקה למראות הקשים כדי להתייצב כחומה בצורה למען מדינת ישראל והעם היהודי, תוך שהיא מותחת ביקורת קשה על יחסו של הנשיא ביידן לישראל. בראיון בלעדי שהעניקה ל"ישראל היום" הבהירה שדבר אחד לא יקרה. אם טראמפ ייבחר לנשיא, לא יהיה אמברגו נשק על ישראל.

ההבדל בין הנשיאים

הרבה ישראלים מאוכזבים עכשיו מהקו של הנשיא ביידן כלפי ישראל, במיוחד בנוגע לאמברגו שהוא הטיל לפני שבועיים. השאלה היא, אם טראמפ באמת ינצח בבחירות בנובמבר והמלחמה עדיין תימשך, מה תהיה המדיניות שלו לגבי ישראל, המלחמה, חמאס, חיזבאללה ואיראן? מה הוא יגיד לנתניהו או לראש ממשלה ישראלי אחר אם יהפוך לנשיא?

טראמפ וביידן, צילום: אי.פי

"ראשית, ראה את הרקורד של הנשיא טראמפ במונחים של העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, הסכמי אברהם ההיסטוריים שהיוו פריצת דרך היסטורית לשלום עבור ישראל אחרי 25 שנה, כמו גם העברת ישראל לפיקוד המרכז של ארה"ב (סנטקום), מה שמאפשר את התכנון שהיה כל כך קריטי בקרב נגד המתקפה האיראנית נגד ישראל על מאות הטילים שהיו בה. אנחנו יודעים שהנשיא טראמפ משתדל מאוד בכל הנוגע לתמיכה של ארה"ב בישראל. ויש הבדל חד (מביידן). תראה את ההצהרה של ג'ו ביידן, למנוע סיוע צבאי (לישראל) שהקונגרס האמריקני אישר באופן מוחץ. הייתי אחד מהמנהיגים בקונגרס כדי להבטיח שחוק הסיוע הזה יישלח לשולחנו של הנשיא. אין שום תירוץ לאף נשיא אמריקני למנוע את הסיוע הזה, לבעלת בריתנו היקרה ביותר באזור. תחת הנשיא טראמפ זה לעולם לא היה קורה".

"להגן על ישראל"

מה דעתך על כך שהנשיא ביידן לא נותן להיכנס לרפיח ולא רוצה, למשל, שישראל תעודד הגירה מרצועת עזה למקומות אחרים בעולם. האם זה בסדר לדעתך לאפשר לעזתים להגר למקומות אחרים, והמצב הזה שבו ביידן לא רוצה שנפעל במקומות שאנחנו יודעים שחמאס עדיין נמצא בהם?

צה"ל מעצים את הפעילות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

"ישראל צריכה לקבל את כל הגמישות המבצעית, כדי למגר את חמאס. זו מלחמה צודקת, חמאס הוא שביצע זוועות טרור נגד העם הישראלי. אז ההתלבטות המוסרית הזו, ההתלבטות הזו על המדיניות של ממשל ביידן, אין לזה מקום. ואני כאן בישראל כדי להעביר מסר שהעם האמריקני עומד בחוזקה לצד ישראל כדי למגר את חמאס, כדי להגן על זכותה של ישראל להתקיים, וכדי להגן על הביטחון הלאומי של ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר