ביידן: "שערורייתי, נעמוד לצד ישראל", נתניהו: "כך נראית האנטישמיות החדשה" | סערת בקשת צווי המעצר

דבריו של התובע מהאג הציתו סערה בינלאומית • הנשיא ביידן הפציר בחאן: "אין מקום להשוות בין ישראל לחמאס" • בלינקן אף הוא הודיע שהמהלך יסכן את סיום המלחמה והסיוע לרצוע • נתניהו תקף בחריפות: "באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה״ל?"

נתניהו על האג: "צו אבסורדי ושקרי" קרדיט: איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

כרים חאן, הצהיר היום (שני) כי יבקש הוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, בגין סעיפים של הרעבה, השמדת אוכלוסיה, פגיעה מכוונת באוכלוסיה ורדיפה של אזרחים. דבריו של חאן הציתו אש עד אשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב: "אין כל מקום להשוואה עם חמאס ונעמוד לצד ישראל כשהיא מגנה על עצמה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף היום את בקשת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי לבקשת צווי המעצר וכינה את המהלך "שערורייתי". ביידן סער ואמר: "תן לי להבהיר: אין מקום להשוות בין ישראל לחמאס. תמיד נעמוד לצד ישראל נגד האיום על ביטחונה". 

ביידן מגיב לחאן: "שערורייה", צילום: רויטרס

גם מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, מתח ביקורת על המהלך, והעלה שאלות בנוגע לסמכות השיפוט של בית המשפט וכן לתהליך הגשת הבקשה הזו. בלינקן הוסיף כי המהלך עלול לסכן את המשא ומתן להשגת הסכם בני ערובה והפסקת אש. "בסופו של דבר, ההחלטה הזאת עלולה לסכן את המאמצים המתמשכים להגיע להסכם הפסקת אש שיוציא את בני הערובה ויגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה", אמר בלינקן.

בלינקן ונתניהו בפגישתם בירושלים, ינואר 2023, צילום: אי.פי

נתניהו מצדו הגיב בחריפות לבשת התובע חאן ואמר: ״הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון - הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה״ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר. התובע בהאג, באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה״ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם?! באיזו חוצפה אתה משווה בין החמאס שרצח, שרף, ביתר, ערף, אנס וחטף את אחינו ואחיותינו, לבין חיילי צה״ל שנלחמים מלחמה צודקת שאין כמוה במוסריות שאין דומה לה".

נתניהו המשיך: כראש ממשלת ישראל, אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר