מקור פלשתיני: הרש"פ לא תנהל את מעבר רפיח לפני סיום המלחמה

ברשות הפלשתינית הביעו התנגדות לקבל שליטה ברצועה לפני שהמלחמה מסתיימת • השר לעניינים אזרחים ברשות הפלשתינית, חוסיין א-שייח': "דוחים כל צורה של אפוטרופסות על מעבר רפיח וניסיונות לפגוע בריבונות הפלשתינית עליו בשותפות עם מצרים"

יחיא סינוואר, אבו מאזן. מי ייקח את עזה לידיו. צילום: אי.אף.פי Getty-Images

מקור פלשתיני בכיר אמר היום (שני) לרשת "סקיי ניוז" בערבית, כי הרשות הפלשתינית הודיעה לישראל שהיא לא תנהל את מעבר רפיח תחת שלטון ישראלי צבאי, ולא תקבל לידיה חלקים מרצועת עזה. עוד דווח ברשת "סקיי ניוז" כי היתה זו ארה"ב שהפעילה לחץ על ישראל לפתוח את מעבר רפיח ולהעביר אותו לידי הרשות הפלשתינית, שדחתה זאת.

במילים אחרות, ברשות הפלשתינית הביעו התנגדות לקבל שליטה ברצועה לפני שהמלחמה מסתיימת. על פי המקור, ישראל הציעה לרשות הפלשתינית לקבל לידיה את השליטה במעבר. הוא אמר כי הרשות הציבה תנאי לקבלת מעבר רפיח והוא להתחייב לתוכנית השלום של השישייה הערבית המובילה להקמת מדינה פלשתינית.

טנק ישראלי עם דגל ישראל ברפיח, צילום: רויטרס

בשבוע שעבר דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי מג'ד פארג', ראש המודיעין הכללי של הרשות הפלשתינית, מנסה שוב לפעול דרך מעבר רפיח שצה"ל השתלט עליו.

אלא שזמן קצר לאחר מכן, השר לעניינים אזרחים ברשות הפלשתינית, חוסיין א-שייח', הצהיר באופן רשמי כי ברמאללה: "דוחים כל צורה של אפוטרופסות על מעבר רפיח וניסיונות לפגוע בריבונות הפלשתינית עליו בשותפות עם מצרים".

גם בקהיר סירבו לתאם עם ישראל העברה של אספקה לרצועת עזה במעבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר