המשטרה פורצת למבנה בו מתבצרים המפגנים באוניברסיטת קולומביה// רויטרס

בעקבות חשיפת "ישראל היום": הממשלה תקים צוות להתמודדות עם חרמות באקדמיה

הצוות החדש שצפוי לקום מגיע בשל הקשרים שנחשפו השבוע בין קרנות שמימנו את מחאת הקמפוסים בארה"ב, לבין ארגוני שמאל קיצוני בישראל • חברי כנסת בימין בירכו

הממשלה צפויה לאשר הקמת צוות בין משרדי שיתמודד עם חרמות ופגיעה בחופש האקדמי, זאת בשל הקשרים שנחשפו השבוע ב"ישראל היום" בין קרנות שמימנו את מחאת הקמפוסים בארה"ב, לבין ארגוני שמאל קיצוני בישראל.

המשטרה מתחילה בפינוי המוחים באוניברסיטת קולומביה, צילום: אי.אף.פי

על פי הדוח של עמותת "עד כאן" שנחשף ב"ישראל היום" לפני כיומיים, שתיים מהקרנות האמריקניות שעומדות מאחורי ההפגנות נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב, הן תורמות משמעותיות של כמה ארגוני שמאל קיצוני הפועלים בישראל.

"בימים אלה אני מקדמת הצעת החלטה שתאושר בימים הקרובים לנקיטת צעדים אופרטיביים והקמת צוות בין-משרדי להתמודדות עם חרמות וכל פגיעה בחופש המחקר והאקדמיה, בכל צורה ובכל מקום בעולם", אמרה שרת המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל. 

הפגנה פרו-פלשתינית של סטודנטים באוניברסיטת קולומביה. סירבו להיענות לאולטימטום שהוצב בפניהם לפירוק "עיר האוהלים", צילום: אי.פי

גם חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיב לדברים: ״החשיפה החשובה מראה כי לאנטישמיות פנים רבות ועלינו להילחם בה בכל דרך. אסור לקבל מציאות שסוכני אנטישמיות וטרור פועלים במסווה של עמותות ישראליות להחלשת עמדתה של מדינת ישראל ולחיזוק אויביה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו