"כולם מסביבם רוצים להרוג אותם": הבכיר הרפובליקני תקף את השהיית הסיוע לישראל

במהלך שימוע בקונגרס תקף הסנאטור לינדזי גרהאם את מזכיר ההגנה בעקבות ההחלטה של הממשל לעצור את אספקת הנשק לישראל • גרהאם שאל את אוסטין האם הוא לא מודאג מכך שהצעד הזה לא ישלח מסר לחמאס ולאיראן להמשיך ללחוץ על ישראל • אוסטין ענה: "אנחנו דואגים להעביר את הנשק הנכון"

הסנטור לינדזי גרהאם תוקף את שר ההגנה לויד אוסטין על ההחלטה להשהות את הסיוע

בשימוע שנערך היום (רביעי) בקונגרס האמריקני, תהה הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, האם לויד אוסטין, מזכיר ההגנה, לא מודאג מכך שמניעת נשק שישראל שהיא זקוקה לו, לא ישלח מסר לחמאס ולאיראן להמשיך ללחוץ על ישראל. אוסטין ענה: "אנחנו דואגים למנוע את הנשק הנכון".

דין הדברים הזה התפתח לאחר שאוסטין אמר הערב במהלך השימוע בקונגרס כי ארה"ב בוחנת העברת הסיוע המיידי לישראל לאור פעילותה ברפיח".

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (ארכיון), צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גרהאם פנה ליו"ר המטות המשולבים, גנרל צ'ארלס ק. בראון ג'וניור, והמשיך להקשות: "האם היית תומך בהפצצת הירושימה ונגסקי בזמן מלחמת העולם השנייה?", כשבראון ניסה להתחמק הקשה גרהאם: "זה קרה, אני לא שואל. האם אתה חושב שזה לא פרופורציונלי?, בראון השיב בחיוב. "אז אתה חושב שזו הייתה ההחלטה הנכונה?", המשיך הסנטור. "זה עצר את המלחמה", אמר בראון.

בשלב הזה גרהאם פנה שוב לאוסטין: "אם היית אחראי אז, היית מורה לשגר את הפצצות האטומיות?... אתה מאמין שאיראן הייתה משמידה כל היהודים אם הייתה יכולה?". אוסטין השיב בחיוב. "האם אתה חושב שחמאס רציני כשהוא אומר שהוא היה ממשיך לעשות זאת שוב ושוב?", אוסטין השיב גם הפעם בחיוב. "האם אתה מאמין שחיזבאללה הוא ארגון טרור שגם פועל להשמדת המדינה היהודית?... ישראל הותקפה לאחרונה על ידי איראן, חיזבאללה וחמאס, שמחויבים לדרך שלהן.

ואתה אומר לי (מרים את הקול) שאתה תגיד להם (לישראל) איך להשיב מלחמה? באיזה נשק הם יכולים להשתמש ובאיזה לא, כשכולם סביבם רוצים להרוג את כל היהודים? ואתה אומר לי שאם נמנע את הנשק החיוני הזה – זה לא יעביר את המסר השגוי?... אם נמנע נשק שנועד להשמיד את אויבי ישראל נשלם מחיר. זה אבסורד. תנו לישראל את מה שהיא זקוקה לו כדי להילחם את המלחמה שהיא לא יכולה להרשות להעצמה להפסיד. זו הירשומה ונגסקי על סטרואידים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר