מקור מדיני: זה יעד המשלחת הישראלית בקהיר

לאחר הודעת חמאס כי הוא "מקבל את הצעת המתווכות" להפסקת אש ושחרור חטופים, נשלחה נציגות ישראלית למצרים על מנת לברר אם ההצעה מותירה פתח לחידוש המלחמה

עסקת חטופים (ארכיון). צילום: ללא

המשלחת הישראלית נשלחה לקהיר, בין היתר, כדי לברר אם ההצעה שחמאס הסכים לה דורשת מישראל להתחייב להפסקת המלחמה כבר בשלב הראשון, או מותירה פתח לחידוש המלחמה בשלבים הבאים, כך מסר היום (שלישי) גורם מדיני.

כוחות ישראליים נכנסים לרפיח בצד העזתי // רשתות ערביות

אתמול הודיע מנהיג חמאס בחו"ל, איסמאעיל הנייה, כי ארגון הטרור "מקבל את הצעת המתווכות" להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים. בהמשך התברר כי מדובר למעשה בהצעה אחרת לגמרי. על פי סגן מנהיג חמאס ח'ליל אל-ח'יה, הפסקת האש הקבועה תחל בשלב ב' ולא בשלב א', אך השלבים של העסקה "תלויים זה בזה". מדבריו ניתן להבין כי גם הפסקת אש זמנית בשלב א', תוביל להפסקת אש קבועה בשלב ב'.

בהמשך לכך, פורסם בעיתון "אל-אח'באר" כי העסקה אמורה להחזיר את השקט ארוך הטווח, אבל באופן שיוביל להפסקת אש קבועה. על פי אותו נוסח, שפורסם בעיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה, לא מצוין באיזה שלב מתחילה הפסקת אש קבועה, אך צוין כי ארה"ב לכאורה ערבה להסכם.

מודה שהכל תרגיל דיפולמטי. מוסא אבו מרזוק, צילום: רשתות ערביות

מוקדם יותר, סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס מוסא אבו מרזוק אמר: "ישראל לא הסכימה לאף הצעה שהגישו המתווכים. אנחנו לא הסכמנו על שום דבר עד עכשיו. נתניהו שולח משלחת ללא סמכויות כדי להכשיל את ההסכם, ולהפציץ את רפיח בטענה שזה לוחץ על חמאס".

אבו מרזוק התכוון למעשה שאין הסכמה עדיין מול ישראל, אבל בעצם הוא מודה שההודעה של אתמול היתה תרגיל דיפלומטי, כדי להטיל את האחריות לכישלון המו"מ על ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר