נתניהו בישיבת הקבינט (ארכיון). צילום: חיים צחלע"מ

ישראל לא תשלח משלחת לקהיר, גורם מדיני: "חמאס עדיין לא ויתר על הדרישה לסיום המלחמה"

דריכות בישראל על רקע האפשרות שארגון הטרור ימסור את תשובתו לעסקה בזמן הקרוב • במהלך השבת פרסם גורם מדיני הודעה שלפיה "ישראל לא תסכים בשום אופן לסיום המלחמה כחלק מהסכם" • כמה מספר שעות לאחר מכן פרסם אותו גורם הודעה נוספת: "הפרסומים שישראל הסכימה לסיום המלחמה - אינם נכונים" • השר גנץ תקף: "מציע ל'גורמים' לנהוג בקור רוח ולחכות לעדכונים"

על רקע הדיווחים על התקדמות והסכמות לעסקה ולצד ההמתנה לתשובת חמאס הרשמית, במערכת המדינית בישראל הודיעו היום (שבת) כי בשלב זה לא תישלח משלחת לקהיר עד קבלת התשובה. באופן חריג, גורם מדיני פרסם שתי הודעות בזו אחר זו בשבת, שבהן הבהיר כי ישראל לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים, ושהפרסומים שישראל תאפשר ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה אינם נכונים.

הגורם מסר כי "ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם". הגורם הוסיף: "כפי שהחליט הדרג המדיני, צה״ל ייכנס לרפיח וישמיד את גדודי חמאס הנותרים בה - בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו". כמה שעות לאחר מכן אותו גורם פרסם הודעה נוספת: "הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה - אינם נכונים".

גנץ ונתניהו, צילום: אורן בן חקון ומארק ישראל סלם

השר בני גנץ עלה למתקפה וביקר את ההתנהלות. לדברי גנץ, "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל'גורמים המדיניים' ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים".

מוקדם יותר דווח בעיתון הפלשתיני "אל-קודס" כי עד סוף השבוע החדש (כלומר עוד שבוע) ייתכן שיתגבש ההסכם שכל הצדדים שואפים אליו כרגע. הדברים מגיעים לצד הדיווח המצרי שלפיו חלה התקדמות וישנה הסכמה על רוב נקודות המחלוקות.

עיר האוהלים ברפיח, צילום: אי.פי.אי

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", מנהיג חמאס יחיא סינוואר שקל את העסקה המוצעת באמצעות נציגי חמאס בפעם הראשונה ביום שישי, ואמר כי זו הההצעה הקרובה ביותר עד כה לדרישות ארגון הטרור, אך העלה כמה הסתייגויות - כך אמרו המתווכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו