הערכה: תשובת חמאס תגיע היום, בכיר בארגון מאותת: "הבהרנו שעמדתנו שלילית"

גורם מדיני אחרי הפגישות עם בלינקן: "ארה"ב לא תומכת ולא תתמוך בפעולה ברפיח" • הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעות הערב • לאחר שהתשובה תתקבל, יוחלט אם פני ישראל לפעולה ברפיח • בכיר חמאס חמדאן: "הקשר עם סינוואר ודף קבוע"

נתניהו וסינוואר. מחכים לתשובת חמאס. צילום: חיים גולדברד ופלאש90/אי.אף.פי

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (חמישי) בשעות הערב, מתוך הערכה שתשובת חמאס תגיע עד אז, בהתאם לדיווחים השונים בעולם הערבי ובארה"ב. לאחר שהתשובה תתקבל, יוחלט אם פני ישראל לפעולה ברפיח.

 

לפי ההערכות, חמאס עשוי למסור תשובה מורכבת שתידרש לשיחות נוספות בין הצדדים. זו הסיבה שנקבע למחר דיון קבינט מורחב כדי לדון באפשרויות שעל הפרק, ובכללן הפעולה ברפיח. אם תשובת חמאס תתעכב שוב או תידרש להמשך מגעים - דיון הקבינט עשוי להדחות.

גורמים שנכחו לאורך היום בפגישות עם בלינקן אמרו כי התרשמו שהיה מוטרד במהלך הביקור בעיקר מהסיוע ההומניטרי, ובפגישות שערך גם מתח ביקורת על סוגיית היום שאחרי. בלינקן תהה מדוע ישראל לא מציגה תוכנית ליום שאחרי בעזה ועל כך שלא נערכו בנושא דיונים.

פעילי חמאס ברפיח שברצועת עזה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

בתוך כך, בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר: "הבהרנו שהעמדה שלנו שלילית לגבי הטיוטה של המשא ומתן הנוכחי". עוד הוא הוסיף: "אם ישראל תנהל מבצע קרקעי ברפיח, אז המשא ומתן ייעצר. חמאס לא ינהל משא ומתן תחת אש". הוא גם הבהיר כי "הקשר עם מוחמד דף ויחיא סינוואר הוא קבוע. המגעים נמשכים ויש עדכון קבוע בשטח".

בסיור שנערך לו בגבול עם עזה שמע בלינקן שוב על ההיערכות ההומניטרית ברצועה שנועדה להבטיח את המשך הלחימה ברצועה, ובכללה הפעולה ברפיח. זאת חרף עמדת הבית הלבן, שעדיין מתנגדת לפעולה הישראלית המתוכננת. ראש הממשלה נתניהו הבהיר לבלינקן בפגישה איתו כי אין מנוס מהמשך הלחימה בעזה, גם אם זו תידחה לטובת יישום עסקה.

משפחות שכולות הקימו "מאהל גבורה" בירושלים: "הדרך לניצחון עוברת ברפיח" // יוני ריקנר

בכיר חמאס סוהיל אל-הינדי אמר מוקדם יותר היום לסוכנות הידיעות AFP כי ארגון הטרור ימסור תגובה ברורה "בקרוב מאוד". לפי מקור בכיר בחמאס, ההצעה של ישראל לעסקת החטופים כוללת ויתורים אמיתיים אבל שאלת הנסיגה המלאה מהרצועה מהווה מכשול. כמו כן, בכיר נוסף בארגון הטרור אמר לתקשורת הערבית כי הם עדיין דבקים בדרישה להפסקת אש קבועה כתנאי בסיס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר