ג'ון קירבי על המו"מ לעסקת חטופים: "הצעה טובה - מפציר בחמאס לקבל אותה"

דובר הבית הלבן אמר היום כי ארצות הברית ממשיכה לעבוד קשה על מנת להגיע להסכם בין ישראל לחמאס • הוא התייחס גם להפגנות הפרו פלשתיניות באוניברסיטת קולמביה: "הנשיא ביידן מאמין שזו 'גישה שגויה לחלוטין'"

ג'ון קירבי. צילום: אי.אפ.פי

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי התייחס היום (שלישי) לעסקת החטופים ולמשא ומתן המתנהל בין ישראל לחמאס. "ההצעה החדשה היא טובה, מפציר בחמאס לקבל אותה".

היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ייק סאליבן: "ניתן וצריך להשיג עסקת חטופים וכולם, כולל ישראל, צריכים לעבוד קשה כדי להשיג עסקה כזו" (ארכיון) // הבית הלבן

לדבריו במידה ועסקה תושג, יתקיימו שישה שבועות של הפסקת אש. "עסקת החטופים היא הנושא המרכזי בפגישותיו של בלינקן במהלך ביקורו במזרח התיכון. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי להבטיח שהסכם חטופים יושג בעזה". בנוגע לפעולה ברפיח אמר: "מנהיגי ישראל, ללא ספק, יודעים את דעתנו לגבי הסכנות של מבצע קרקעי גדול ברפיח. הם מבינים את החששות שלנו והחששות לא השתנו".

עוד התייחס קירבי להפגנות הפרו פלשתיניות באוניברסיטאות. לדבריו הנשיא ביידן מאמין שהסטודנטים מקולומביה שמשתלטים על מוסד אקדמי וכובשים אותו אינה מתקבלת על הדעת והינה "גישה שגויה לחלוטין ואינה דוגמה למחאה שלווה".

המאהל באוניברסיטת קולומביה, השבוע, צילום: אי.אף.פי

שלשום פורסם כי קבוצות פת"ח וחמאס קיימו פגישה בסין "לסיים את הפיצול במסגרת אש"ף וצירוף כל הפלגים". אולם לדברי קירבי, "ארה"ב לא הייתה בקשר עם גורמים רשמיים בבייג'ינג, אך וושינגטון תקבל בברכה כל מאמץ להביא יציבות לאזור ולגרום לחמאס לקבל הסכם בני ערובה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר