מקורבים לנתניהו: חמאס ידחה את ההצעה המצרית לעסקת חטופים חדשה

בשיחות סגורות אמרו גורמים בסביבת רה"מ כי הוא מתנגד למתווה המוצע, אולם ימתין לתשובת חמאס • וגם: נתניהו ייפגש עם נציגי משפחות שכולות מפורום הגבורה, הדורשות לצאת מייד לפעולה ברפיח

נתניהו: "חמאס מונעים עסקה, ננחית עליו מכות נוספות וכואבות - וזה יקרה בקרוב" // צילום: רועי אברהם / לע״מ

גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו סבורים שעל אף הוויתורים המפליגים של ישראל, חמאס ידחה את ההצעה המצרית לעסקת חטופים חדשה. בשיחות סגורות אמרו כי מאחר וישראל לא מסכימה לדרישה של חמאס להפסיק את המלחמה לאחר העסקה, הרי שבסופו של דבר הארגון לא יאמץ גם את המתווה החדש.

אחד המקורבים טען כי נתניהו עצמו שולל את המתווה המדובר והוא היחיד מקרב ההנהגה הנוכחית להתנגד לו. אולם בשלב זה, נתניהו ממתין לתשובת חמאס.

נתניהו וסינוואר. מחכים לתשובת חמאס, צילום: חיים גולדברד ופלאש90/אי.אף.פי

סוגיית הכניסה לרפיח קשורה קשר הדוק לקבלת או דחיית העסקה. העובדה שישראל, לראשונה זה שבועות, מאיימת באופן אמין למדי כי תיכנס לרפיח, גרמה למצרים להגביר בימים האחרונים את הלחץ על חמאס כדי להגיע לעסקה לשחרור חטופים.

מספר החטופים שישוחררו בפעימה זו נע בין 20 ל־33 כשישראל, באופן כללי, מוכנה לתת לחמאס דברים שלא הסכימה להם בעבר, מתוך כוונה להעביר את הכדור אליו על רקע האיום הצבאי. במהלך שביעי של פסח דווח על "איתותים חיוביים" מצד חמאס בנוגע לעסקה, אך אמש כבר הבהירו בארגון הטרור כי לא יגיעו להסכם ללא הפסקת אש קבועה - התנאי הכמעט יחיד שישראל לא מסכימה לו.

פורום הגבורה מחכה לפעולה

לשכת רה"מ זימנה נציגות של פורום הגבורה (המאגד מאות משפחות של נופלי מלחמת חרבות ברזל) לפגישה דחופה מחר (שלישי) עם נתניהו (שעומד בקשר אישי עם חלק מבני המשפחות החברות בפורום), זאת בעקבות הודעתם בערב החג כי יפתחו בשביתת רעב אם הפעולה ברפיח תמשיך להתעכב.

מחנה הפליטים העזים ברפיח, בסוף השבוע, צילום: אי.אף.פי

בהודעה שפרסמה הנהלת הפורום בערב החג נאמר: "לאור הלחצים הבינלאומיים ואל מול העיכוב הבלתי-נסבל, פורום הגבורה של המשפחות השכולות מודיע על שביתת רעב שתחל מיד לאחר החג עד לכניסת כוחות צה''ל לרפיח... לא נסכים להמשך הדשדוש. העם מחכה. הלוחמים מוכנים. החטופים מחכים. תושבי הדרום מחכים. רפיח. עכשיו".

בעקבות הודעת נתניהו, נציגי פורום הגבורה הודיעו על ביטול שביתת הרעב המתוכננת ומסרו כי "נציגי פורום הגבורה צפויים להיפגש עם רה"מ נתניהו, ולחזק אותו שלא לעצור את הלחימה ולהמשיך את הלחימה לרפיח. לאחר הפגישה הנהלת הפורום תחליט על המשך צעדיה בדרישה להמשיך את הלחימה ולהיכנס לרפיח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר