סמוטריץ' מאיים: "במקרה של מהלך בינלאומי נגד ישראל - יש למוטט את הרשות"

שר האוצר שלח מכתב לראש הממשלה בעקבות הניסיונות הבינלאומיים להכרה במדינה פלשתינית והחשש כי בהאג יוציאו צווי מעצר נגד ישראלים • "צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדיים"

סמוטריץ' לנתניהו: "עליך להודיע כי ככל והמהלכים החד צדדיים הללו יקודמו ישראל תנתק את כל קשריה עם הרש"פ". צילום: מארק ישראל סלם, אורן בן חקון

בעקבות הניסיונות הבינלאומיים להכרה במדינה פלשתינית, והחשש כי בהאג יוציאו צוויי מעצר נגד בכירים ישראלים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלח היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו. "עליך להודיע כי ככל והמהלכים החד צדדיים הללו יקודמו ישראל תנתק את כל קשריה עם הרשות, תביא לנפילתה המיידית, ותחיל את ריבונותה באופן מיידי וחד צדדי על כלל שטחי יהודה ושומרון. צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדיים".

סמוטריץ': "גנץ הוא החוליה החלשה - משחק לידי ממשל ביידן" (ארכיון) // ערוץ הכנסת

לדבריו של סמוטריץ' עד כה לא נעשה הדבר ולכן אם יצא צו מעצר נגד אזרחים ישראלים בהאג או תוכר מדינה פלשתינית, ינתק את הקשרים עם הרשות הפלשתינית.

"הריני להודיעך כי ככל וייצא צו מעצר כל שהוא על ידי התובע של בית הדין בהאג נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרש"פ נגד ישראל ו/או ככל שתתקבל החלטה חד צדדית בעצרת הכללית להכיר במדינה פלשתינית - אפסיק חד צדדית ובאופן מיידי את העברת כלל כספי הסילוקין לרשות הפלשתינית ואורה על ביטול השיפוי הניתן לבנקים הישראליים הקרוספונדטיים המעבירים כספים לבנקים ביהודה ושומרון", כתב שר האוצר.

"שראל תנתק את כל קשריה עם הרש"פ "ר יו"ר הרש"פ אבו מאזן, צילום: רויטרס

לדבריו, הוא לא יפקיר את חיילי צה"ל ומפקדיו בגלל מסוכנות הרשות. "אבקשך להודיע זאת לכלל הגורמים הבינלאומיים ולהורות את מתאם הפעולות ביהודה ושומרון להודיע זאת לגורמי הרשות הפלשתינית שאיתם הוא בקשר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר