"קול קורא" לארגונים יהודיים וליווי סטודנטים: כך מתכוון משרד התפוצות להתמודד עם האנטישמיות הגואה

שר התפוצות פרסם בחשבון ה-X שלו שורת צעדים לאור ההפגנות המסלימות בקפוסים בארצות הברית

יותר ממאה נעצרו בהפגנות פרו-פלשתיניות באוניברסיטת קולומביה// רויטרס

לאור ההפגנות האנטי-ישראליות המסלימות באוניברסיטאות בארצות הברית, שר התפוצות עמיחי שיקלי פרסם הערב (שלישי) בחשבון ה-X שלו את הצעדים בהם משרדו מתכוון לנקוט במלחמה באנטישמיוות. 

ראשית, על פי דבריו, כחמישה מיליון דולר (18 מיליון שקלים), שמחציתם מהמשרד ומחציתם מארגונים מרכזיים הפועלים בקמפוסים כמו הלל, עולמי וחב"ד יוקצו לטובת סיוע בהתמודדות עם גילויי אנטישמיות בקמפוסים. תקציב זה הוא מעבר לתקציב הרגיל של ארגונים אלו.

הפגנות פרו-פלשתיניות באוניברסיטת קולומביה בארה"ב, צילום: רויטרס

גם בתקציב הרגיל בוצעו הסטות של כ- 25 מיליון שקלים שמיועד לליווי וסיוע לסטודנטים יהודים, חיזוק הזהות היהודית והקשר לישראל, הכשרות והדרכות, הוצאת משלחות מישראל לקמפוסים, סיוע במיגון פיזי וחיזוק החוסן הנפשי בקרב הסטודנטים, תמיכה ועידוד קיום פעילות פרו-ישראלית במרחבים הציבוריים בקמפוסים.   

מתוך רצון לחזק ולהכניס ארגונים יהודיים נוספים לקמפוסים ובפרט בארה"ב, המשרד פרסם "קול קורא" חדש אשר נועד לחזק ולסייע לארגונים נוספים בהיקף של כ-4 מיליון שקלים. נכון למועד זה הגישו עשרה ארגונים חדשים ומיד אחרי חג הפסח ייבחרו מספר ארגונים נוספים, אשר ישקיעו מצידם תקציב דומה לטובת האלימות הגואה. 

הפגנה פרו-פלשתינית בסמוך לאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק. ארכיון, צילום: איי.אף.פי.

כמו כן, על פי השר המשרד מגבש תוכנית מפורטת אשר תעודד סטודנטים מרחבי העולם, לבוא ללמוד את התואר הראשון שלהם בקמפוסים בישראל. המשרד מגבש בימים אלו "קול קורא" למוסדות אקדמאים בארץ אשר יזמינו וינגישו את לימודיהם לסטודנטים מחו"ל ובדגש על ארצות הברית. לסיום, ישנה פעילות באפיקים שונים למול גורמים מחוללי אנטישמיות והדה לגיטימציה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר