נתניהו תוקף את צוות המו"מ: "ההדלפות פוגעות במאמץ להשבת החטופים והביאו את חמאס להקשיח עמדות"

קבינט המלחמה התכנס בפעם הראשונה זה 12 ימים לדון בסוגיית החטופים • בפתח הדיון רה"מ יצא בחריפות נגד "התדרוכים השקריים" מצוות המו"מ • הוא התייחס לאמירות השונות והביקורת שהוצגה בתוכנית "עובדה" • לטענתו, הדברים נאמרו "רק בשביל לקבל כותרות אנונימיות ושקריות בתקשורת למטרות פוליטיות"

ישיבת קבינט המלחמה (ארכיון). צילום: ללא

לאחר שהודלפו עדויות מתוך צוות המשא ומתן לשחרור החטופים בתוכנית התחקירים של אילנה דיין "עובדה", פרשן חדשות 12 עמית סגל חושף הערב (ראשון) כי ראש הממשלה התבטא בחריפות בפתח קבינט המלחמה, שהתכנס לדיון ראשון זה 12 ימים בסוגיית החטופים.

ח״כ מירב כהן (יש עתיד): ״נתניהו רוצה לראות החטופים כאן - אבל הוא הכי רוצה לשרוד פוליטית״ // מתוך ועידת המחר

"התדרוכים השקריים מצוות המשא ומתן רק פוגעים במאמץ להשבת החטופים. הם זורעים ייאוש אצל המשפחות. הם רק הביאו את חמאס להקשיח עמדות, והם שקריים", תקף נתניהו.

עוד הוא הוסיף: "אם יש מישהו בצוות המשא ומתן שלא מוכן לקבל את החלטות הדרג המדיני רק בשביל לקבל כותרות אנונימיות ושקריות בתקשורת למטרות פוליטיות - שיהיה הגון ולא יהיה פה".

בין היתר, תואר בתוכנית "עובדה" כיצד שוב ושוב הסיכוי לעסקה הוחמץ, והועלו הגורמים שלדעת המרואיינים אחראים לכך. א', אמר: "ממשלת ישראל לא עושה הכול. אני חושב שהיא לא עושה גם את כל מה שתלוי בה". בנוסף, היו ניתנו רמיזות לכך שלשכת ראש הממשלה מקשה על צוות המשא ומתן: "האווירה היא כל הזמן ששם למעלה לא רוצים, ושרוח קרירה מגיעה מלשכת ראש הממשלה. חווינו חוסר קשב לקבל רעיונות והצעות", הסביר אותו א'.

עצרת משפחות חטופים בתל אביב (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

א' המשיך והזהיר מהתנהלותו של נתניהו: "המשא ומתן בדינמיקה הנוכחית יכול להימשך גם שנה קדימה, והוא יכול להגיד 'מה אתם רוצים, אנחנו נמצאים בתוך משא ומתן'. הדיונים לא מתרוממים לדיונים אסטרטגיים, זה נשאר בטקטיקה".

ד', מרואיין נוסף, האשים: "מחודש דצמבר, בטח מינואר, ברור לכולם שאנחנו לא מנהלים משא ומתן. זה קורה שוב ושוב: מקבלים מנדט ביום, ואז ראש הממשלה עושה שיחות טלפון בלילה, מנחה 'אל תגידו את זה', 'לא מאשר את זה', עוקף ככה גם את ראשי הצוות וגם את קבינט המלחמה". הוא הדגיש בטון החלטי: "אני לא יודע להגיד שבלי נתניהו הייתה עסקה, אני יודע להגיד שהסבירות לעסקה הייתה גבוהה יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר