האיחוד האירופי הטיל סנקציות נגד ארגון להב"ה ומתיישבים; ארה"ב נגד בנצי גופשטיין

המתיישבים שעליהם יחולו הסנקציות: אלישע ירד, מאיר אטינגר, נריה בן פזי וינון לוי • המשמעות: הקפאת נכסים ואיסור כניסה למדינות מסוימות • האמריקנים החליטו להטיל סנקציות גם על בנצי גופשטיין והעמותות ״קרן הר חברון״ ו״שלום אסירייך״

מטה האיחוד האירופי בבריסל. צילום: ללא קרדיט

האיחוד האירופי אימץ היום (שישי) סנקציות נגד ארגון להב"ה ונגד ארבעה מתיישבים, המוגדרים על ידו ככאלה שהפרו זכויות אדם של פלשתינים והתנהגו כלפיהם באלימות. לפי הודעת האיחוד, הארגון והארבעה "אחראים להפרות חמורות של זכויות אדם נגד פלשתינים". בנוסף ארה"ב החליטה להטיל סנקציות גם על בנצי גופשטיין והעמותות ״קרן הר חברון״ ו״שלום אסירייך״

הסנקציות יחולו על נריה בן פזי וינון לוי, צעירים שארצות הברית כבר הכריזה על סנקציות נגדם. שני ישראלים נוספים שיוטלו עליהם סנקציות הם מאיר אטינגר ואלישע ירד.

יו"R להב"ה בנצי גופשטיין. סנקציות נגד הארגון, צילום: יוסי זליגר

אלישע ירד כיהן במשך תקופה קצרה כדובר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית ומוכר גם בשם "קמב"ץ הגבעות". בעבר נעצר בחשד למעורבות בהרג פלשתיני ולאחר מכן שוחרר בהחלטת בית משפט.

אלישע ירד. גם הוא ברשימה של האיחוד האירופי, צילום: אורן בן חקון

משמעות הסנקציות היא הקפאת הנכסים והכספים באיחוד האירופי של האנשים והארגונים שעליהם הוטלו הסנקציות, וכן איסור כניסה למדינות האיחוד.

ירד הגיב: "גם אני זכיתי להיכלל ברשימת הכבוד. בשמאל ימשיכו להתנכל ולהציק בניסיון להביא להקמת מדינת טרור פלשתינית, ואנחנו נמשיך להיאחז בארץ אבותינו עד לניצחון".

גם אטינגר הגיב ברוח פסח: "שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו, אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילם מידם".

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בתגובה להטלת הסנקציות של האיחוד האירופי: "האנטישמים באיחוד האירופי לא הטילו סנקציות על אלפי עזתים שב-7 באוקטובר אנסו, טבחו ובזזו בקיבוצי העוטף, אלא על מי שפועל שנים נגד אותם אנסים. הים הוא אותו ים, הערבים הם אותם ערבים, והאירופאים הם אותם אנטישמים. אנחנו לא נרתעים מהם - נמשיך במאבק הנחוש שלנו בהתבוללות ובקונספציית הדו קיום".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: ‏״ההתנכלויות לארגון להב"ה וכנגד מתיישבים יקרים, שמעולם לא עסקו בטרור ולא פגעו באיש, הן פועל יוצא מעלילת דם של גורמים אנטישמיים שונאי ישראל, אלו שבמשך שנים תומכים באופן מוצהר בחמאס, בפתח' ובארגוני אנרכיסטים הפוגעים בחיילי צה"ל.
״אני קורא למדינות המערב להפסיק את שיתוף הפעולה עם האנטישמיים הללו, ולהפסיק את מסע הרדיפה נגד המתיישבים החלוצים והציוניים".

השתתף בהכנת הידיעה: חנן גרינווד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר