דיווח: ארה"ב נתנה אור ירוק לפעולה ברפיח בתמורה לתגובה מוגבלת נגד איראן

לפי שלושה מקורות ישראליים, לפחות במהלך שני לילות השבוע ביטלה ישראל פעולות תגובה מתוכננות • עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח כי ישראל העבירה ארטילריה וכוחות משוריינים לרצועת עזה, באופן שיכול להעיד על הכנות לפעולה קרבה ברפיח

עשן מיתמר מעל רפיח (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

העיתון הקטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד" דיווח הבוקר (חמישי) על מגעים של קהיר בסוגיית המצב ברצועת עזה ועל "מוכנות מוחלטת של המנגנונים והכוחות הנמצאים בצפון חצי האי סיני לאורך הגבול עם רצועת עזה, לתרחיש של פלישה ישראלית לצד הפלשתיני של רפיח".

לפי מקור מצרי, מאז יום שני עלתה המתיחות אחרי מגעים עם הצד הישראלי, שנגעו לתחילת ההכנות של ממשלת ישראל לפעולה צבאית בדרום רצועת עזה, שראש הממשלה נתניהו תיאר בתור אחרון המעוזים של חמאס ובו נמצאים ארבעה גדודים של ארגון הטרור.

איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

המקור הוסיף כי הצבא הישראלי תקף אווירית מספר אזורים באזור הגבול שבין רצועת עזה למצרים. לדבריו, הגורמים הרלוונטיים במצרים קיבלו הודעה לפי התקיפות. עוד נאמר על ידי המקור המצרי כי יש "הבנות חדשות" בין ישראל למצרים".

על פי הדיווח הקטארי, הממשל האמריקני הביע הסכמה לתוכנית שהוצגה לו בעבר על ידי ממשלת ישראל בעניין פעולה צבאית ברפיח - בתמורה לאי תקיפה נרחבת נגד איראן בתגובה למתקפה שלה. עוד אמר כי התוכנית הישראלית מתבססת על שיטות של פינוי דרך חלוקת רפיח לאזורים ממסופרים.

"נתניהו הצליח באמצעות תמרון מדינית להשיג הקלות של ארה"ב לטובת פעולה צבאית ברפיח - וזאת בתמורה לנסיגה מביצוע פעולה צבאית נרחבת נגד איראן", אמר מקור דיפלומטי מערבי לעיתון.

חיילים ברצועת עזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

חיזוקים נוספים להערכות שהתקיפה ברפיח מתקרבת ניתן לשוב מעיתון הגרדיאן הבריטי שמדווח כי ישראל העבירה ארטילריה וכוחות משוריינים לרצועת עזה, באופן שיכול להעיד על הכנות לפעולה קרבה ברפיח. מוקדם יותר דווח כי משרד הביטחון רכש 40 אלף אוהלים לטובת שיכון העקורים מרפיח בצפון ומרכז הרצועה.

לפני פעולה יש לפנות 1.4 מיליון פליטים. רפיח, צילום: אי.פי

בתוך כך, מקור אמריקני בכיר אומר היום (חמישי) לרשת ABC כי ישראל לא צפויה לתקוף את איראן עד לאחר חג הפסח, בנוסף, לפי שלושה מקורות ישראליים, לפחות במהלך שני לילות השבוע ביטלה ישראל פעולות תגובה מתוכננות.

לפי המקורות, התגובות האפשריות שהוצגו לקבינט המלחמה כללו תקיפה נגד שלוחיה של איראן באזור ומתקפת סייבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר