ביידן לאחר שיחתו עם נתניהו: "ישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן - עזרנו ביירוט כמעט כל הטילים"

בעקבות המתקפה הישירה מאיראן שוחח נשיא ארה"ב עם ראש הממשלה • "אישרנו מחדש את מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל" • "מחר נתאם תגובה דיפולמטית למתקפה החצופה של איראן"

ביידן: נישאר עירניים לכל האיומים". צילום: אי.פי

בעקבות המתקפה הישירה מאיראן: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה (בין ראשון לשבת) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר השיחה אמר ש"ישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להתגונן ולהביס אפילו התקפות חסרות תקדים".

דובר צה"ל: "מספר טילים בודדים נפלו בשטח ישראל, יש נזק קל בלבד לבסיס צה"ל" // קדריט: דובר צה"ל

בהצהרה שנשא לאחר מכן אמר בידן כי הוא מגנה את המתקפה נגד ישראל. "איראן - ושלוחותיה הפועלות מתימן, סוריה ועיראק - פתחו במתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל".

לדבריו, כבר במהלך השבוע האחרון, העביר הנחיה לצבא ארה"ב להעביר מטוסים ומשחחתות הגנה מפני טילים בליטסים. "הודות לפריסות הללו ולמיומנות יוצאת הדופן של אנשי השירות שלנו, עזרנו לישראל להפיל כמעט את כל המל"טים והטילים הנכנסים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם הנשיא ביידן, צילום: דוברות רה"מ

"זה עתה שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו כדי לאשר מחדש את מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל. אמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להתגונן ולהביס אפילו התקפות חסרות תקדים - שליחת מסר ברור לאויביה שהם לא יכולים לאיים ביעילות על ביטחון ישראל".

עוד הוסיף ביידן כי מחר יכנס את חבריי G7 "כדי לתאם תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן. הצוות שלי יתקשר עם עמיתיהם ברחבי האזור, ונשמור על קשר הדוק עם מנהיגי ישראל". הוא הוסיף כי למרות שלא היו התקפות על מתקנים או כוחות אמריקנים, "נישאר עירניים לכל האיומים ולא נהסס לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להגן על עמנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר