"איום חסר תקדים": נציגויות ישראל הונחו לעודד גינויים ממנהיגי העולם למתקפה האיראנית

אחרי מתקפת הטילים החריגה, משרד החוץ הפיץ מסמך לדיפלומטים ישראלים ברחבי העולם • בין המסרים: הכרה בזכות ישראל להגן על עצמה וגינוי להפרת הריבונות • עוד נכתב: "מתבקשים להזכיר שאיראן היא זו שמימנה את פעולות הטרור נגד ישראל וערערה את היציבות בעולם"

שגרירות ישראל. צילום: רויטרס

קוראים לפעולה מיידית: משרד החוץ בירושלים הפיץ הלילה (ראשון) מסמך לשגרירויות ולדיפלומטים הישראלים ברחבי העולם אשר מתבקשים להעביר מסרים לגורמי הממשל הבכירים כדי שיגנו את התקיפה האיראנית, יטילו את האחריות על המשטר בטהרן וישמיעו קריאות בעד זכותה של ישראל להגן על עצמה.

ערד: ‏מדיווח ראשוני נמסר על פצוע קשה, כנראה כתוצאה ממיירט // צילום: דוברות מרחבים

בין המסרים שמופיעים במסמך: המתקפה האיראנית היא צעד בלתי חוקי והפרה של ריבונות מדינת ישראל ומגילת האו״ם. עוד נכתב כי לישראל עומדת הזכות להגן על עצמה אל מול התוקפנות הזו, ואיראן חייבת לשלם מחיר על התוקפנות שלה.

אסור שלאיראן יהיו יכולות תקיפה אסטרטגיות

‏משרד החוץ מזכיר במסמך שהופך לנציגויות ישראל בעולם כי איראן מובילה את כוחות הטרור במזרח התיכון ומאיימת על העולם כולו.

 

"השגרירים שלנו מתבקשים להזכיר למנהיגי המדינות כי איראן היא זו שמימנה את פעילות הטרור נגד ישראל, וגורמת לערעור היציבות בעולם," נכתב.

עוד נכתב במסמך כי "המתקפה על ישראל מוכיחה מדוע אסור שישארו בידי איראן יכולות תקיפה אסטרטגיות".

מסר נוסף שישראל מבקשת להעביר למדינות העולם הוא כי יש להטיל על איראן סנקציות משמעותיות כארגון טרור בכל מסגרת אפשרית על משמרות המהפכה שאחראית למתקפה הלילה ולעידוד הטרור הרצחני.

כוחות האופל של הטרור

בתוך כך, שורה של מנהיגים כבר גינו את המתקפה ביניהם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שפרסם הצהרה מיוחדת.

ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו מגנה את המתקפה האיראנית על ישראל, צילום: אי.פי

"קנדה מגנה באופן חד משמעי את ההתקפות של איראן נגד ישראל," כתב טרודו. "אנחנו עומדים לצד ישראל. לאחר שתמך במתקפה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, הפעולות האחרונות של המשטר האיראני יגרמו לערעור יציבות באזור ויהפכו את השלום המתמשך לקשה יותר".

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הצהיר כי התקיפה האיראנית היא "חסרת אחריות ובלתי מוצדקת" בחשבון ה-X הרשמי שלו. שרת החוץ גרמניה, אנאלנה ברבוק, מסרה כי איראן היא "כוחות האופל של הטרור".

דיון בבית הלבן במתקפה על ישראל, צילום: הבית הלבן

חירט וילדרס, מנהיג המפלגה הגדולה בהולנד, תמך בהצהרת שרת החוץ הגרמנית. "תיהי חזקה, ישראל", כתב בחשבון ה-X הרשמי שלו. "אנחנו תמיד נהיה איתך ונתמוך בך נגד כוחות האופל של הטרור!"

קארל נהאמר, נשיא אוסטריה, הצטרף לגינויים ופרסם הצהרה הגרמנית בחשבון הרשמי שלו. "אוסטריה עומדת לצד ישראל ואנו קוראים לאיראן להפסיק מיד כל עוינות", כתב. ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, כתב גם הוא כי מדינתו "עומדת איתן מאחורי ישראל וזכותה להגן על עצמה!"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר