לבקשת ישראל: מועצת הביטחון תתכנס לדון בתקיפה האיראנית

נציגות טהרן בעצרת האומות המאוחדות פרסמה הודעה בה טענה כי המתקפה על ישראל היא "עניין גמור" • השגריר ארדן: "איראן הפרה את אמנת האו״ם והוכיחה שהיא מהווה איום לשלום וביטחון העולם"

מועצת הביטחון של האו"ם (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

לבקשת ישראל, מועצת הביטחון של האומות המאוחדות צפויה לדון היום (ראשון) במתקפה האיראנית על ישראל בשעה 16:00 בשעון ישראל.

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן פנה הלילה במכתב דחוף לנשיאת מועצת הבטחון של האו״ם ודרש את כינוסה הדחוף של המועצה

השגריר  דרש כי המועצה תגנה באופן חד משמעי את התקיפה של איראן על ישראל ותכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. לדברי השגריר ארדן: ״התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולבטחון העולמי. איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת.

ארדן: "הרשות הפלשתינית היא ישות שמשלמת משכורות למחבלים ותומכת בהם", צילום: דוברות השגריר ארדן

שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן למזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש: ״איראן הפרה את אמנת האו״ם והוכיחה שהיא מהווה איום לשלום וביטחון העולם. איפה הקול שלך? מדוע אינך מגנה את איראן? תתעורר״.

מזכ"ל האו"ם גוטרש מצידו גינה את המתקפה וכתב: "אני מגנה בחריפות את ההסלמה הרצינית שבוצעה על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן בשיגור מתקפה בהיקף גדול נגד ישראל". 

באיראן קראו לארה"ב - "לא להתערב"

שר החוץ האיראני התייחס לתקיפה ואמר: "איראן לא תהסס לקחת צעדים הגנתיים נוספים כדי להגן על האינטרסים הלגיטימיים שלה מכל תוקפנות צבאית".

המשלחת האיראנית לאו"ם פרסמה הודעה בה קראה לארצות הברית שלא להתערב בחילופי המהלומות בין טהרן וירושלים, וטענה כי המתקפה האיראנית על ישראל "הושלמה". 

"בהסתמך על סעיף 51 באמנת האו"ם המאפשר מתקפה בהגנה עצמית, הפעולה שנקטה איראן נעשתה בתגובה לתוקפנות המשטר הציוני נגד המתחם הדיפלומטי שלנו בדמשק", נכתב בהודעה. 

"ניתן לראות את הנושא כגמור. עם זאת, אם המשטר הישראלי יעשה טעות, איראן תגיב באופן חמור בהרבה. מדובר במאבק בין איראן והמשטר הישראלי הפושע. אסור לארצות הברית להתערב", נכתב בהודעת המשלחת לאו"ם. 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר