ראש ממשלת צרפת: "נוח לכם לשכוח שהמלחמה התחילה בפיגוע טרור רצחני של חמאס"

גבריאל אטאל התייחס לשאלות שנשאלו על ידי נציגי מפלגת השמאל הקיצונית הצרפתית - ותקף • "אפשר לרגע לחשוב שהרעיון להילחם בעזה צץ פתאום בוקר אחד בישראל"

שגריר צרפת בישראל פרדריק ז'ורנס בעצרת: "חולקים איתכם את כאבכם" // צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים

ראש ממשלת צרפת גבריאל אטאל התבטא אתמול (רביעי) במהלך דיון בפרלמנט הצרפתי והדגיש כי "המצב בעזה הגיע בעקבות פיגוע הטרור הרצחני של חמאס על אדמת ישראל".  

אטאל במהלך הדיון אתמול בפרלמנט הצרפתי, צילום: אי.אף.פי

במהלך הדיון נשאל אטאל על ידי נציגי מפלגת השמאל הקיצונית La France insoumise אם יתמוך בהפסקת ייצוא הנשק הצרפתי לישראל. אטאל השיב כי לפי השאלה "אפשר לרגע לחשוב שהרעיון להילחם בעזה צץ פתאום בוקר אחד בישראל" וכי אין לו רקע. 

ראש הממשלה הצרפתי הוסיף ואף תקף את מפלגת השמאל: "אתם אף פעם לא מתייחסים לקורבנות הפיגוע הברברי של חמאס. אתם לא מדברים על החטופים שעדיין מוחזקים בעזה, מתוכם שלושה צרפתים". עם תום דבריו על החטופים זכה אטאל למחיאות כפיים סוערות בפרלמנט.

אטאל בדיון אמש בפרלמנט הצרפתי, צילום: אי.אף.פי
אטאל. "תתייחסו לחטופים", צילום: אי.פי

על סוגיית ייצוא הנשק הצרפתי לישראל הדגיש ראש הממשלה המקומי כי הייצוא שלנו לישראל מוגבל מאוד. בשנת 2022 הוא עמד על 0.2% - 15 מיליון אירו. גם שר ההגנה אמר שהייצוא הוא בעצם של רכיבים שמשרתים את מערכת ההגנה הישראלית - כיפת ברזל, כדי להגן על אדמתה, זו המציאות". 

על המדיניות הצרפתית הוסיף: "צרפת היא המדינה האירופית שלקחה הכי הרבה יוזמות באו"ם ובדיאלוג עם ישראל ועם כל המדינות באזור, וזה אומר שאתה לא מסוגל לראות את המציאות מלבד האידאולוגיה שלך", תקף את נציג מפלגת השמאל הקיצונית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר