עזתים ברפיח. צילום: איי.אף.פי

דיווח: ארה"ב הבטיחה למצרים - "לא יהיה תמרון ברפיח לפני אמצע מאי"

לפי מקורות מצריים, ההבטחה הזו תקפה גם אם המו"מ לעסקת חטופים ייכשל • נוסף על כך, יתבצעו הסדרים עבור האוכלוסייה ברפיח כדי למנוע כאוס באזור לפני התמרון • עוד דווח כי בישראל דורשים ליצור מנגנון שבאמצעותו יהיה ניתן ליצור קשר עם החטופים כדי להבטיח את שלומם

העיתון "אל־אחבאר" המקורב לחיזבאללה דיווח היום (רביעי) כי מצרים לכאורה קיבלה "ערבויות אמריקניות", שלפיהן ישראל לא תבצע תמרון כלשהו ברפיח לפני אמצע מאי לפחות.לפי מקורות מצריים, ההבטחה הזו תקפה גם אם המו"מ לעסקת חטופים ייכשל. נוסף על כך, יתבצעו הסדרים עבור האוכלוסייה ברפיח כדי למנוע כאוס באזור לפני התמרון.

ג'ון קירבי: לא ראינו סימנים לפלישה לרפיח בימים הקרובים (ארכיון) | רויטרס

עוד דווח ב"אל־אחבאר" בנוגע למו"מ על עסקת חטופים כי כביכול התרחשו שינויים בעמדה הישראלית, בכל הנוגע לחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולמספר ולשמות של המחבלים שישוחררו בתמורה לחיילות החטופות. בימים האחרונים דווח ברשת "אל-ג'זירה" כי ישראל הסכימה לחזרה הדרגתית של 2,000 איש ביום, ושבועיים אחרי תחילת הפסקת האש.

כמו כן, על פי המקורות המצריים, בישראל דורשים ליצור מנגנון שבאמצעותו יהיה ניתן ליצור קשר עם החטופים המוחזקים על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה, כדי להבטיח את שלומם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו