מסר לנתניהו? הרצוג: "הנשיא ביידן הוא ידיד גדול, הקשר עם ארה"ב חיוני"

נשיא המדינה ניפגש עם משלחת חברי וחברות קונגרס אמריקנים מהמפלגה הדמוקרטית • בצל המשבר, התייחס ליחסים בין המדינות: "לארצות הברית אין ידידה גדולה יותר מישראל, ולישראל אין ידידה גדולה יותר מאשר ארצות הברית, הברית הזו חזקה כתמיד ואין לה תחליף"

הנשיא הרצוג: "ביידן הוא ידיד גדול של ישראל, הקשר עם ארה"ב חיוני" // צלם: איתי בית און, מקליט: בן פרץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ניפגש היום (חמישי) עם משלחת חברי וחברות קונגרס אמריקנים מהמפלגה הדמוקרטית, ושלח מסר ברור לאחר המשבר ביחסים עם ארה"ב: "הנשיא ביידן הוא ידיד גדול, הקשר עם ארה"ב חיוני". 

הרצוג בפגישה עם משלחת חברי קונגרס אמריקנים מהמפלגה הדמוקרטית, צילום: מעיין טואף/ לע״מ

"לארצות הברית אין ידידה גדולה יותר מישראל, ולישראל אין ידידה גדולה יותר מאשר ארצות הברית. הקשר הבלתי שביר הזה, הברית הזו חזקה כתמיד ואין לה תחליף", אמר הנשיא במהלך הפגישה.

"כולנו צריכים להבין שאנו חולקים את אותן מטרות, המטרה למיגור הטרור, המטרה בלחימה באימפריית הרשע המובלת מטהרן אנחנו כאן נלחמים בשם האנושות והעולם חופשי, נלחמים בארגון טרור אלים, תוקפני ואכזרי, המחזיק ב-134 חטופים ישראלים, להם אנו מתפללים, פועלים וקוראים לשחררם מדי יום".

הרצוג בפגישה עם משלחת חברי קונגרס אמריקנים מהמפלגה הדמוקרטית, צילום: מעיין טואף/ לע״מ

בהמשך התייחס בדבריו למשבר ביחסים עם ארה"ב, לאחר שנתניהו ביטל את יציאת המשלחת הישראלית לוושינגטון לאחר שארה"ב נמנעה מההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הקריאה להפסקת אש מיידית: אנחנו חולקים עם ארצות הברית ועם נשיא ארצות הברית, ידידנו היקר הנשיא ג'ו ביידן - את אותו חזון של מיגור הטרור, והשבת החטופים לבתיהם".

"הנשיא ביידן הוא ידיד גדול של ישראל", המשיך. "כשאירחנו אותו יכולתי לראות את האהבה שלו לעם ישראל ולמדינת ישראל. הדמעות ירדו מעיניו כשהוא חווה רגעים גדולים כאן. הוא חבר אמיתי של ישראל ואני מכבד אותו מאוד על כך".

"ידיד גדול של ישראל". הנשיא ביידן, צילום: אי.פי.איי

"אני אומר לחברים שלנו באמריקה, ואני אומר לעם הישראלי - הקשר שלנו עם ארצות הברית הוא חיוני, חיוני לרווחת האומות שלנו, ועלינו להתמקד בשדרוג וחיזוק הקשר הזה. כי הקשר הזה, הוא קשר ייחודי הנמשך לאורך ההיסטוריה של שתי האומות המאמינות בערכים אנושיים אמיתיים. נפעל יחד לקידום הסיוע ההומניטרי בעזה ונפעל יחד ללא לאות, להחזרת החטופים לבתיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר