50 משפחות שכולות דורשות להרחיק את איימן עודה מהכנסת

אחרי שהח"כ אמר בכנסת כי צה"ל מבצע רצח עם והרעבה בעזה, אביו של עמית בונצל ז"ל שלח קובלנה שעליה חתמו 49 משפחות אחרות, בבקשה להשעותו • "דורשים שיורחק לזמן המירבי המאפשר", אמר האב, עו"ד איציק בונצל

ח"כ איימן עודה סולק מהמליאה בעקבות אמירותיו נגד צה"ל // ערוץ הכנסת

50 משפחות שכולות שיקיריהן נפלו במלחמת חרבות ברזל שיגרו אתמול מכתב קובלנה ליו"ר ועדת האתיקה בכנסת, ח"כ ינון אזולאי, בדרישה לקיים דיון שימוע מיוחד, שבו תידון דרישתם להרחיק מהכנסת את ח"כ איימן עודה.

דרישת המשפחות מגיעה על רקע דבריו של עודה בשבוע שעבר על דוכן הכנסת: "מה שהצבא עושה בעזה זה פשע. זה רצח, זה טבח, הרעבות של ילדים ותינוקות".

"חצו קו אדום". איימן עודה, צילום: נועם ריבקין

יוזם הקובלנה לוועדת האתיקה הוא עו"ד איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל ז"ל, שנפל בעזה בדצמבר 2023. בונצל החתים 49 משפחות שכולות על פנייתו לוועדה: "ילדינו נפלו על הגנת המולדת בקרבות הקשים במלחמה שאנחנו נמצאים בה.

סמ"ר עמית בונצל ז"ל ואביו, צילום: ללא

"דווקא בשעה הכי קשה, כשעל כולנו להיות מאוחדים לניצחון, וכשחיילי צה"ל עושים הכל כדי לא לפגוע באוכלוסיית האויב - איש חצוף עומד מעל לבימת הכנסת, המקום שמסמל את הריבונות הישראלית, ופוער את פיו נגד ילדינו ונגד חיילי צה"ל".

"תשמע את שעל ליבנו"

עוד כתבו המשפחות: "לא ייתכן שיעמוד אדם, שלמרבה הבושה כספי המיסים שלנו מממנים אותו, ויגיד שילדינו הם פושעי מלחמה שמבצעים רצח, טבח והרעבה".

אחד מבני המשפחות אמר: "אני דורש ממך באופן מיידי להיפגש איתי ועם שאר חברי הוועדה ולשמוע את אשר על ליבנו ואת הכאב שעברנו, ולהרחיק את מר עודה מהכנסת למשך הזמן המקסימלי שביכולתך".

יו"ר ועדת האתיקה בכנסת - ח"כ ינון אזולאי, צילום: אורן בן חקון

ועדת האתיקה רשאית להטיל סנקציות שונות על חבר כנסת שהפר את כלליה: הערה, אזהרה, נזיפה ונזיפה חמורה. כמו כן, היא רשאית להרחיקו מישיבות הכנסת לתקופה של עד חצי שנה.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, שהגיש אף הוא תלונה דומה מסר: "מדינת ישראל חבה חוב קדוש להורים השכולים. אין כל היגיון שהורים שכולים יוכלו להופיע בכל וועדות הכנסת ורק וועדה חשובה זו תישאר סגורה בפניהם. בטוחני שיו"ר הוועדה יקבל את בקשתם ויכנס מידית את הוועדה ישמע את כאבם ויגרש את עודה מהכנסת למשך הזמן המקסימלי. מי שקורא לחיילי צהל רוצחים מקומו בכלא לא בכנסת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר