דיווח: חלק מחברי המשלחת נותרו בקטאר למרות הודעת ראש המוסד

ל"ישראל היום" נודע כי חמאס סירב להצעת הפשרה הישראלית, שכבר הסכימה לחזרה הדרגתית של תושבי צפון הרצועה לבתיהם וכן לשחרור החטופים שהניחה לפני מספר ימים ארה"ב • סירוב ארגון הטרור לכל ההצעות הובילה למסקנה בישראל כי חמאס אינו מעוניין בעסקה

גלנט לפני המראתו לארה"ב // אלעד מלכה

הנחיות סותרות? ראש המוסד דדי ברנע הנחה היום (שלישי) את המשלחת הישראלית למשא ומתן לחזור לארץ. הסיבה: הסירוב של חמאס להצעה האמריקנית לעסקת חטופים, שהוגשה בתחילת השבוע. אלא שכעת מתברר, שלפחות חלק מחברי המשלחת נותרו בקטאר להמשך הדיונים.

על פי דובר משרד החוץ הקטארי, מאג'ד אל-אנסארי, "הדיונים הטכניים עדיין מתנהלים בין הצדדים במסגרת המו"מ להפסקת אש בעזה". לדבריו, המשלחת הישראלית לא נסוגה מהשיחות, וחלק ממנה עדיין נמצא בדוחא.

במהלך מסיבת העיתונאים בירך הדובר הקטארי על החלטת מועצת הביטחון להפסקת אש, וטען כי "אין מסגרת זמנים מוגבלת למשא ומתן, אבל אנחנו ממשיכים במאמצי התיווך יחד עם השותפים שלנו".

מוקדם יותר, מקור מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בכירי המוסד עדיין נמצאים בדוחא לצורך הדיונים, חרף ההנחיה שניתנה להם לחזור לישראל. לפי אותו מקור, חלק קטן מהקבוצה של המוסד אכן חזר לישראל מדוחא להתייעצות לגבי ההתפתחויות בשיחות. ואולם, גורמים אחרים נותרו בקטאר.

סירוב חמאס לכל ההצעות וכן הודעתו הבוקר על דרישה לנסיגת הכוחות וסיום המלחמה הובילה למסקנה בישראל כי חמאס אינו מעוניין בעסקה. גורם המעורה בנושא אמר  כי "יש קווים אדומים שבמערכת הביטחון סרבו ויסרבו להתגמש בהם. לכן הורה ראש המוסד להחזיר את המשלחת.

בכירי חמאס, צילום: רויטרס

"חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה – 7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות. החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון.

"ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר