דיווח: "ישראל דחתה דרישה לשחרור 30 אסירי עולם תמורת כל חיילת והציעה חזרה של 2,000 עקורים לצפון הרצועה מדי יום"

על פי "אל ג'זירה", ישראל הגישה הצעה שכוללת נקודות מפורטות לגבי שחרור המחבלים והתנאים להפסקת אש • כמו כן דווח כי נדחו דרישות חמאס להפסקת המלחמה ללא תנאים, לנסיגת כוחות צה"ל ולחזרת העזתים לצפון הרצועה

נתניהו: "אמרתי לבלינקן שאין דרך לנצח את חמאס בלי להיכנס לרפיח, אם נצטרך - נעשה זאת בלי תמיכת ארה"ב"

על רקע השיחות בקטאר על עסקת חטופים חדשה, מסרו מקורות לרשת "אל-ג'זירה" כי במסגרת התגובה הישראלית למתווכים, נדחתה הדרישה להפסקת המלחמה, לנסיגת כוחות צה"ל וחזרת העזתים לצפון הרצועה ללא תנאים. על פי המקורות, ישראל דחתה את דרישת חמאס לשחרור 30 מחבלים שמרצים מאסרי עולם על כל חיילת, והציעו רק חמישה מהם, בתנאי שישראל תקבע מי ישתחרר.

כמו כן, דווח ברשת הקטארית כי ישראל שמרה בתגובתה על מסגרת של שלושה שלבים והגישה הצעה שכוללת נקודות מפורטות לגבי שחרור המחבלים והתנאים להפסקת אש.

עיר האוהלים ברפיח, צילום: אי.אף.פי

בנוסף, על פי הרשת הקטארית התגובה הישראלית הציעה חזרה מוגבלת של 2,000 עקורים מדי יום לצפון רצועת עזה שבועיים לאחר תחילת היישום. עוד דווח כי "תגובתה של ישראל כללה את הזכות לגרש מחבלים שנידונו למאסר עולם שישוחררו על פי העסקה לחו"ל", וכי "בתמורה לשחרור מחבלי עסקת שליט שנעצרו מחדש, ביקשה ישראל את העברת גופותיהם של שני החיילים החטופים הדר גולדין ואורון שאול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר