מזכ"ל האו"ם מאשים: ישראל מונעת הכנסת סיוע הומניטרי לעזה

את הדברים אמר אנטוניו גוטרש בביקור בצד המצרי של מעבר רפיח • הוא דורש מישראל צריכה להתחייב לתת "גישה בלתי מוגבלת לסחורות הומניטריות ברצועה" • שר החוץ ישראל כ"ץ בתגובה: "תחת מנהיגותו האו"ם הפך לגוף אנטישמי"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ביקר היום (שבת) בצד המצרי של מעבר רפיח וטען כי ישראל מציבה מכשולים המקשים כל מספר המשאיות שאמורות להיכנס לרצועה. לדבריו "שורה ארוכה של משאיות חסומה בצד הגבול של מצרים". 

לראשונה מאז 1989: מזכ"ל האו"ם הפעיל סעיף נדיר ומועצת הביטחון תתכנס לדיון בנוגע למלחמה (ארכיון) // רויטרס

בדבריו קרא גם להפסקת אש הומניטרית ולשחרור בני הערובה אך הדגיש כי "הגיע הזמן שישראל תיתן התחייבות לגישה בלתי מוגבלת לסחורות הומניטריות ברחבי עזה". 

עוד אמר כי ישנה הסכמה בינלאומית שהתערבות ברפיח תביא לאסון הומניטרי. "האו"ם ימשיך לעבוד עם מצרים כדי 'לייעל' את זרימת הסיוע לעזה". בדבריו התייחס גם לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם. "אונר"א היא עמוד השדרה של מערכת הסיוע בעזה. עובדיה, שהואשמו בהשתתפות ב-7 באוקטובר פוטרו ואנחנו חוקרים את ההאשמות".

בתגובה לדבריו כתב שר החוץ ישראל כ"ץ ברשת X: "מזכ"ל האו"ם עמד היום בצד המצרי של מעבר רפיח והאשים את ישראל במצב ההומניטרי בעזה, מבלי לגנות בשום צורה את מחבלי חמאס-דאעש השודדים סיוע הומניטרי, מבלי לגנות את אונר"א שמשתף פעולה עם מחבלים - ומבלי לקרוא לשחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה הישראלים. בהנהגתו, האו"ם הפך לגוף אנטישמי ואנטי-ישראלי שמגן ומחזק טרור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר