העולם רוצה לכפות עלינו פרטנר: שתי מדינות, שני עמים - וצביעות שזועקת לשמיים

במציאות הנוכחית אדם שמאמין באמת ובתמים שאזרחי ישראל מעוניינים לחתור כרגע לפתרון של שתי מדינות שוגה בהזיות קשות • אותן מדינות שהתייצבו בתחילת המלחמה לצד ישראל מפנות לה עורף, אף שהסיכון עדיין קיים, ברור ומוחשי • לאחר הבסת חמאס והחזרת החטופים ניתן יהיה לחזור ולדבר על פתרון ארוך טווח כזה או אחר - עכשיו תנו לנו לנצח

בלינקן. ההצעה הנוכחית לא מגיעה בוואקום. צילום: אי.אף.פי

הבית הפוך לחלוטין. הכספת נעקרה מהקיר, התכשיטים היו ואינם. ואז, בעוד השוטרים בוחנים את הנזק, ניגש אדם אל בני המשפחה ההמומים, מציג את עצמו כאחיו של השודד ומציע להם לשמור על הבית בזמן שיתפנו מהמקום.

שר ההגנה האמריקני: "קוראים לישראל לנוע לעבר פתרון שתי מדינות" // לע"מ

קשה להבין מה עובר במוחם של אלו שמציעים פתרון של שתי מדינות בעוד הבתים של הקיבוצים בעוטף עזה עדיין עומדים ריקים והרוסים. חטופים מוחזקים בתנאים קשים ברצועת עזה, ויש מי שמאמין שזה הזמן להתניע את הקמתה של מדינה פלשתינית, לא פחות.

לפי דיווחים, שרי חוץ ערבים עתידים להיפגש היום (חמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ולדון בתוכנית למו"מ על פתרון שתי המדינות. ההצעה הנוכחית לא מגיעה בוואקום. באירופה ובארה"ב התקבעה קונספציה, שמובלת על ידי גורמים שונים גם בישראל, ולפיה נתניהו מובל אך ורק משיקולי הישרדות פוליטית. קונספציה זו מאפשרת להם להתעלם מהדרישות הישראליות ולמסמס אותן כאמירות פוליטיות שניתן לכופף ולשבור בעת הצורך.

שרי חוץ ערבים עתידים להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני. בלינקן, צילום: אי.אף.פי

תפיסה זו שגויה מן היסוד. בכל סקר דעת קהל עולה בבירור שהציבור הישראלי רוצה הכרעה. בניגוד לכל מלחמה ומבצע בעבר, הציבור הישראלי לא רוצה לעצור את הלחימה, אלא להפך - דורש העצמה שלה. בעוד בעולם מנהלים משא ומתן עם ממשלת ישראל אם להיכנס לרפיח, אין זו שאלה כלל בקרב הישראלים.

הדבר נכון גם לגבי פתרון שתי המדינות. בעשורים האחרונים, לאחר האינתיפאדה השנייה שגבתה את חייהם של יותר מ־1,000 בני אדם, ובוודאי לאחר 7 באוקטובר, בחלק ניכר מהציבור הישראלי שורר אי־אמון קיצוני בנוגע להנהגה הפלשתינית. במציאות הנוכחית, אדם שמאמין באמת ובתמים שאזרחי ישראל מעוניינים לחתור כרגע לפתרון של שתי מדינות שוגה בהזיות קשות.

בחלק ניכר מהציבור הישראלי שורר אי־אמון קיצוני בנוגע להנהגה הפלשתינית. יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, צילום: רויטרס

על מנהיגי העולם להקשיב לציבור הישראלי ולהבין אותו. מאז מלחמת ששת הימים אין קונצנזוס כל כך גדול בנוגע לצורך בניצחון ברור של צה"ל בקרב ובהכנעה של האויב, מכיוון שרק בדרך זו אנו יכולים להבטיח את הישרדותנו באזור. מטרת המלחמה בעזה אינה רק ניצחון של חמאס, אלא גם מסר לחיזבאללה ולאיראן - שמדינת ישראל תעשה הכל כדי להגן על עצמה. הכל.

הצביעות בעולם זועקת לשמיים. אותם שרכשו כלי לחימה מתוצרת כחול־לבן מסרבים לספק לה כאלו כעת. אותן מדינות שהתייצבו בתחילת המלחמה לצד ישראל מפנות לה עורף, אף שהסיכון עדיין קיים, ברור ומוחשי. המנהיגים שגרסו שהם חברינו הטובים הם אלו שכעת מנסים למנוע מאיתנו להגן על ילדינו, בשם צדק מזויף.

זמן למלחמה.כוחות צה"ל בעזה, צילום: רויטרס

יש זמן למלחמה ויש זמן לשלום, וכעת זהו הזמן למלחמה. לאחר הבסת חמאס והחזרת החטופים ניתן יהיה לחזור ולדבר על פתרון ארוך טווח כזה או אחר. גם אז זו תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית, מכיוון שאזרחי ישראל למדו שוב על בשרם מי הפרטנר שהעולם רוצה לכפות עליהם, אך לפחות הדבר ייעשה בצורה מוסדרת והגיונית. עכשיו תנו לנו לנצח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר