טלי גוטליב תקפה את האח השכול שדיבר בכנסת: "לא תדבר ככה על נתניהו" | צפו

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא השוויון בנטל פרצה סערה כאשר חברת הכנסת התרעמה על דבריו של עמית שגב, שאיבד את אחותו בשבעה באוקטובר וקרא לבחירות • כמו כן, דוד שכול העניק לח"כית "מכתב פיטורים"

טלי גוטליב לאח השכול: "לא תדבר ככה לראש הממשלה"

במהלך דיון בוועדת ביקורת המדינה בנושא שוויון בנטל הבוקר (רביעי), דיבר האח השכול עמית שגב מקיבוץ ניר עם. בין השאר כינה את ראש הממשלה נתניהו ואת הממשלה "חבורה של מושחתים ועבריינים". בתגובה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) תקפה ואמרה: "אתה לא תדבר ככה לראש הממשלה". לאחר שנשמעו קריאות בקרב חברי הוועדה "לא מדברים ככה למשפחה שכולה, "לא משנה, לא ידברו ככה בוועדה בכנסת".

אחותו של שגב, רינת אבן שגב, בעלה חן ושניים מבניהם, אלון בן ה-16 ועידו בן ה-14 נרצחו בבארי. שני בניהם הקטנים שרדו את הטבח.

עוד אמר במהלך הדיון ״הם לא לוקחים אחריות, לא מבקשים סליחה ולא מתפטרים. לא רק שהם לא איבדו את הכיסא, אפילו את הפגרה של הכנסת הם לא מוכנים לאבד! הלוחמים שלנו ילחמו, חיי המפונים ימשיכו להיות סיוט, החטופות ימשיכו להיאנס בעזה והם יצאו לפגרה. איך זה הגיוני?".

שגב קרא לנתניהו: "תגיע להסכמה עם האופוזיציה על מועד בחירות מוסכם עוד ב-2024 ותחסוך מישראל חודשים נוספים של כאוס. אין מצב שהעם ייתן לכם להמשיך לדלג על מה שקרה לנו במשמרת שלכם כאילו כלום. אין מצב שביום השנה לאחותי ומשפחתה אתם תשבו בממשלה מבלי שנתתם את הדין והחזרתם את המנדט לעם".

 

בתגובה לדבריה של גוטליב, פרץ גל מחאה והתרעמות בוועדה, בין השאר מצד ח"כ גלעד קריב (העבודה). שגב סיכם: ״נמאס לנו לחכות שתאמרו את האמת הברורה, שכשלתם. ואם אתם לא מסוגלים לקחת אחריות, אז אנחנו כאן כדי להודיע לכם שמבחינתנו - אתם מפוטרים!״.

המשפחות הגיעו לכנסת במסגרת פעולתן: ״יום הפיטורין הראשון״ של מטה "בחירות עכשיו", במהלכו הגישו לשרים ולחברי הכנסת מכתבי פיטורים מהעם." רון ניימן, דודה של רותם ניימן ז"ל שנרצחה ב-7 באוקטובר, הניח בפני ח"כ גוטליב מכתב התפטרות וזכה למחיאות כפיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר