בכיר קטארי: "שוררת אופטימיות זהירה, אך עדיין מוקדם מדי לדבר על הסכם או פריצת דרך"

את הדברים אמר דובר משרד החוץ של קטאר, אל-אנסארי, בהתייחסות למשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים • בנוסף, הוא הזהיר ממבצע ישראלי ברפיח, שעלול לדבריו, להוביל להרס ול"זוועות" • גורמים מצריים: בעקבות המבצע אתמול בביה"ח שיפא, יחיא סינוואר שקל להקפיא את המגעים בקטאר

דובר משרד החוץ הקטארי אל-אנסארי. צילום: REUTERS

דובר משרד החוץ הקטארי אל-אנסארי, התייחס היום (שלישי) למגעים לעסקת חטופים באמירות. לדבריו, שוררת אופטימיות זהירה, אך עדיין מוקדם מדי לדבר על הסכם או על פריצת דרך כלשהי.

הלחימה נמשכת: עשן עולה בשעות הבוקר מבית החולים שיפא בעיר עזה // רשתות ערביות

הפקיד הקטארי הוסיף כי מתקיימים מגעים טכניים בשלב זה. הוא אף הזהיר ממבצע ישראלי ברפיח, שעלול לדבריו להוביל להרס ול"זוועות". כמו כן, הוא אמר כי לא אפשרי להציב מסגרת זמן להגעה להסכם בעזה. לדבריו, המטרה העיקרית הבאה של המשא ומתן על הפסקת האש בעזה היא לשלוח הצעה נגדית לחמאס.

הבוקר מסרו גורמים מצריים כי בעקבות המבצע אתמול בביה"ח שיפא, יחיא סינוואר שקל להקפיא את המגעים בקטאר. על פי הדיווח בעיתון הקטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד", בכירי המודיעין המצרי פעלו אתמול כדי למנוע מהלך כזה.

שקל להקפיא את המגעים. יחיא סינוואר (ארכיון), צילום: אי.פי

אתמול אמר גורם ישראלי כי המגעים ייערכו שבועיים לכל המאוחר, בין היתר בשל הפערים בין הצדדים וקשיי התקשורת מול מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. לדבריו, חילופי מסרים מול סינוואר יכולים להימשך עד 36 שעות, שכן הוא מסתתר באחת המנהרות, אך עדיין נחשב לבעל ההחלטה הסופית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר