ויכוח קולני עם הנציג הפלשתיני ודרישה להסרת הדסקיות: הערב של משפחות החטופים במטה האו"ם

עלי אל-זיאדנה, ששני בני משפחתו נחטפו לעזה תקף את ריאד מנסור: "את התאילנדים החזירו בלי עסקה, והמוסלמים יושבים במנהרות רעבים וערומים" • נציג האו"ם דרש מאלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג להסיר את הדסקית להשבת החטופים • ריקי, שגיסה אוריאל ברוך נחטף, אמרה ל"ישראל היום": ״העולם והאו״ם לא עושים מספיק"

תיעוד: אביה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג מניף את תמונתה בזמן נאום כ"ץ במועצת הביטחון || אתר האומות המאוחדות

מועצת הביטחון דנה אתמול (שני) בדוח הפשיעה המינית של חמאס, לדיון הגיעה משלחת רבת משתתפים בהובלת שר החוץ ישראל כ"ץ, לצד יותר מ-40 משפחות של חטופים. 

לקראת סוף הדיון עלה ראיד מנסור, נציג הרשות הפלשתינית אל הדוכן והכחיש את מעשי הטבח: "ישראל מפיצה טענות שקריות על מה שאירע ב-7 באוקטובר כולל מקרים של תינוקות שראשיהם נערפו, או שאישה בהיריון נאנסה ואז נרצחה. באמצעות כך הם מנסים להצדיק את המעשי זוועות שהמדינה מבצעת נגד הפלשתינים. האמת לא רלוונטית עבור ישראל". בעקבות דבריו של מנסור, נרשמה תקרית מילולית בין עלי אל-זיאדנה, שאחיו ואחיינו נחטפו לעזה לבין מנסור עצמו בתום הדיון. 

תקרית מילולית בין עלי אלזיאדנה, ששני אחיו נחטפו לעזה, לבין הנציג הפלשתיני ריאד מנסור || דור מלול

עלי אל-זיאדנה אמר לנציג הפלשתיני: "חמישה חודשים הם יושבים במנהרות. את התאילנדים החזירו בלי עסקה, והמוסלמים יושבים במנהרות רעבים וערומים". הנציג הפלשתיני השיב: "30 אלף נהרגו בעזה". עלי השיב: "זה לא אשמתי, למה חטפו אותם?".
בהמשך הנציגים הפלשתינים האשימו כי הפוליטיקאים "מנצלים אותו".

תקרית נוספת שהתרחשה במהלך נאומו של מנסור הייתה כשאלי אלבג, אביה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, הציג את הדסקית להשבת החטופים - ונדרש על ידי נציג האו"ם להסיר את הדסקית. במהלך נאומו של שר החוץ ישראל כ"ץ, אלבג הניף את תמונתה של בתו. 

משפחות החטופים בדיון באו"ם, הלילה, צילום: רויטרס

ביציאה מהמטה סיכמה ריקי, שגיסה אוריאל ברוך נחטף ב-7 באוקטובר את הערב הקשה ואמרה ל"ישראל היום" כי ״העולם והאו״ם לא עושים מספיק. אנחנו חייבים להמשיך לצעוק את הצעקה שלנו. אני רוצה להאמין שהמדינה עושה הכל כדי לגמור את הסיפור ולהחזיר את כולם חיים״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר