"חמאס לא מעוניין בעסקה": ראש המוסד נפגש עם ראש ה-CIA בניסיון להגיע למתווה

רגע לפני הרמדאן דדי ברנע וביל ברנס דנו במסגרת המו"מ שעדיין מתקיים • "הם מתבצרים בעמדתם, סינוואר מעוניין להבעיר את השטח על חשבון האזרחים"

מפגינים בג'באליה ורפיח: "חמדאן צא מלבנון, הנייה - העם הוא הקורבן. ברוח ודם נפדה אותך עזה" // רשתות ערביות

לאחר שגורם ישראלי בכיר מסר ל"ישראל היום" כי פעולה ברפיח יכולה להיות "עניין של ימים" וכי סינוואר מעוניין בהבערת השטח ברמדאן, ראש המוסד, דדי ברנע, נפגש אתמול (שישי) עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, במסגרת המו"מ.

 

ראש ה-CIA וראש המוסד, צילום: רויטרס, גדעון מרקוביץ'

מלשכת רה"מ נמסר בשם המוסד כי "בשלב זה חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאינו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך חודש הרמדאן על חשבון האזרחים הפלשתינים ברצועת עזה. יודגש כי כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות".

"נפעל גם ברפיח"

כזכור, במהלך טקס סיום קורס הקצינים הקרביים ביבשה שהתקיים ביום חמישי בבה"ד 1, עלו לנאום בזה אחר זה, רה"מ נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל תא"ל הרצי-הלוי. סוגיית חוק הגיוס עלתה שוב ושוב, לצד התקדמות הלחימה, פעולה ברפיח והחזית הצפונית.

נתניהו: "מי שעדיין לא השתכנע מנחת זרוענו, כדאי שיסתכל על עזה" // צילום: דובר צה"ל

סינוואר. מעוניין בהבערת השטח, צילום: אי.אף.פי

נתניהו הדגיש בנאומו כי "היסטוריון צבאי נודע אומר על צה"ל שלנו: 'אף צבא בהסטוריה לא התמודד עם עשרות אלפי לוחמים חמושים שפזורים בערים שונות, תוך שהם משתשמשים באוכולוסייה אזרחית כמגן אנושי ומסתתרים בעשרות קילומטרים של מנהרות תת קרקעיות. ולמרות התנאים האלה, צה"ל מתמודד בצורה פנונמנלית תוך שמירה על חיי אזרחים'".

בשלב זה ביקש נתניהו להבהיר באופן שלא משתמע לשתי פנים: "אני רוצה לומר לכם במילים ברורות - צה"ל ימשיך לפעול נגד כל גדודי חמאס בכל הרצועה, וזה כולל את רפיח. מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר