בישראל דוחים את טענת הנייה: "חמאס לא התגמש, אין פריצת דרך בשיחות בקטאר"

גורם מדיני מסביר כי בישראל לא מוכרת התגמשות ולא הורגשה כזו בשיחות בקטאר • עוד טען כי הפערים שיש לסגור כדי להגיע להסכם עדיין גדולים מאוד

תקיפת מטה ממשלת חמאס ומפקדתו של אסמעיל הנייה

מצב השיחות בדוחא: גורם מדיני דוחה את דברי מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה שטען כי הארגון התגמש. לדבריו, בישראל לא מוכרת התגמשות כזו ולא הורגשה כזו בשיחות היום.

הגורם המדיני מוסיף כי השיחות בקטאר לא נתקעו ועל כן יימשכו לפי שעה. עם זאת, גם היום לא הייתה פריצת דרך והפערים שיש לסגור כדי להגיע להסכם עדיין גדולים מאוד. הגורם המדיני הזכיר כי בעבר, כאשר השיחות הגיעו למבוי סתום, ראש הממשלה נתניהו הורה למשלחת הישראלית לחזור לישראל.

 

הנייה טען כי "העולם ובמיוחד מדינות ערב חייבים למנוע פלישה לרפיח, כל גמישות שאנחנו מגלים במשא ומתן נעשית כדי לשים קץ לכאב עמנו". במהלך נאומו הנייה גם קרא "לאנשינו בירושלים ובגדה ובפנים הכבוש ללכת לאל-אקצא ביום הראשון לרמדאן. המוני עמנו צריכים להגיע לחצרות מסגד אל־אקצא ולהתבצר בהן".

טען שחמאס מתגמש, איסמעיל הנייה, צילום: איי.פי

אתמול, אמר גורם ישראלי יודע דבר בתום יום השיחות על עסקת החטופים בקטאר, כי חלה ״התקדמות מדודה״ במגעים העקיפים מול חמאס. הוא הדגיש כי יש עדיין פערים גדולים בנושאים המרכזיים, בראשם מספר המחבלים שישוחררו מבתי הכלא והשאלה אם יהיה להם דם על הידיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר