נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "מקווה שעד יום שני הבא נגיע להפסקת אש"

הנשיא אמר את הדברים לכתבים בביקורו בניו יורק • באל-ג'זירה מדווחים שישראל הסכימה לחזרה הדרגתית של העקורים העזתים לצפון הרצועה והפסקת הטיסות האוויריות למשך 8 שעות ביום

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. צילום: אי.אף.פי

בעת ביקורו בניו יורק, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לכתבים כי הוא "מקווה שעד יום שני הבא, ה-4 במרץ נגיע להפסקת אש". לדברי הנשיא, יועצו לביטחון לאומי (ג'ייק סאליבן), עדכן אותו שהעסקה קרובה אך טרם הושלמה. 

ביידן אמר את הדברים לכתבים בעת שהותו בגלידריה בניו יורק, סמוך לבניין רוקפלר פלאזה 30 (ידוע יותר בכינוי Rock 30) בו שוכנים אולפני הטלוויזיה של רשת NBC.  

דבריו של ביידן מחזקים את הלך הרוח החיובי סביב ההיתכנות להשגת עסקה בין ישראל לחמאס. ה"ניו יורק טיימס" דיווח הערב (שני), כי גורמים ישראלים המעורבים במשא ומתן העבירו מסר כי ישראל מוכנה לשחרר קבוצה של אסירים פלשתינים בעלי פרופיל גבוה במסגרת עסקה מול חמאס. 

על פי דיווח ב-CNN, דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר אמר: "אכן התקדמנו בשיחות הללו במהלך סוף השבוע ובימים האחרונים", כדי לנסות להגיע לעסקה לשחרור החטופים ולהבטחת הפסקת אש זמנית. "אנחנו ממשיכים להאמין שהעסקה אפשרית ואנחנו הולכים להמשיך ולנסות להשיגה", הוסיף. לדבריו, אם לחמאס "באמת אכפת מהעם הפלשתיני, הם צריכים להסכים לעסקה שעל הפרק כי זה יקל מאוד על הסבל של אותו עם פלשתיני".

בתוך כך, על פי מקור מצרי, לחמאס הוצע לבחור בין שחרור 15 מחבלים "כבדים" על כל חטוף ישראלי לבין מספר גדול של מחבלות ומחבלים קטינים שישוחררו על כל חטוף, העשוי להגיע למאה איש. כך פורסם בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד".

באל-ג'זירה דווח במקביל, כי ישראל הסכימה לחזרה הדרגתית של העקורים העזתים לצפון הרצועה והפסקת הטיסות האוויריות למשך 8 שעות ביום. על פי הדיווח, ישראל הסכימה לשחרור 400 אסירים פלשתינים, בהם כמה בעלי עונשים כבדים - בתמורה לשחרור 40 חטופים ישראלים, נשים וקשישים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר