נתניהו בראיון ל-CBS: "אנחנו בדרך לרפיח, נאשר את התוכניות היום"

"נפנה את האזרחים לאזור מצפון לרפיח", הוסיף רה"מ • הוא התייחס גם להתקדמות במו"מ עם חמאס: "אם יירדו מהדרישות ההזויות שלהם תהיה עסקה" • "הם יודעים שאין לנו מטרה לדחוף פלשתינים לתחומם, השלום עם מצרים לא בסכנה", אמר בנוגע למתיחות עם השכנה מדרום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקור לוחמי ״רוכב שמיים״ // רועי אברהם ויחזקאל קנדיל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת CBS האמריקנית ואמר: "אנחנו בדרך לרפיח, נאשר את התכניות היום, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם, כדי להשיג ניצחון מוחלט על חמאס".

"השבוע השגנו רוב של 99 חברי כנסת בעד הצעתי נגד תכתיב בינלאומי להקמת מדינה פלשתינית. זה רוב חסר תקדים. אנחנו ננצח במלחמה ולא נעצור עד שננצח", הוסיף נתניהו.

 

"לא יודע אם נשיג עסקה"

בנוגע להתקדמות בנושא עסקת חטופים חדשה אמר נתניהו: "אנחנו עובדים על עסקת חטופים. אני רוצה עסקה כדי לשחרר את החטופים ואני מעריך את המאמצים של ארה"ב בנושא. אני לא יודע אם נשיג בסוף עסקה, אבל אני יכל להגיד שאם חמאס יירדו מהדרישות ההזויות שלהם אל קרקע המציאות תהיה עסקה.

"חמאס התחיל את המו"מ עם דרישות משוגעות. מוקדם להגיד אם הם נטשו את הדרישות שלהם. אם יביאו דרישות הגיוניות ניתן יהיה להשיג הסכם לשחרור החטופים".

תקיפה ברפיח, צילום: אי.אף.פי

"הרמטכ"ל יציג לי את התוכניות"

רה"מ התייחס גם לפעולה קרקעית של צה"ל ברפיח: "אחרי שנתחיל פעולה ברפיח, המבצע בעזה יסתיים בתוך כמה שבועות. אי אפשר להשאיר את המעוז האחרון של חמאס בלי לטפל בו. אם נשיג עסקת חטופים הפעולה ברפיח תתעכב מעט, אבל אם לא תהיה עסקה, נצא לפעולה ברפיח".

"הרמטכ"ל יציג לי היום את התכנית לפעולה ברפיח ואת התכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית. אין מחלוקת ביני לבין ארה"ב על הצורך בפינוי האוכלוסייה - נפנה אותם לאזור מצפון לרפיח", הוסיף נתניהו. "המצרים יודעים שאין לנו מטרה לדחוף פלשתינים למצרים. אנחנו מדברים איתם ומתאמים איתם. השלום עם מצרים לא בסכנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר