גורמים מצריים: "החטופים בטוחים, סינוואר לא נמלט לסיני"

בקהיר ידרשו מיועצו של ביידן להשהות את המבצע ברפיח עד אחרי הרמדאן • על פי המקורות קהיר מהמרת על לחץ פנימי בישראל שיוביל להפגוה ארוכה ולשינויים פוליטיים במדינה

תיעוד מתוך מנהרה ובו ניתן לראות את מנהיג חמאס יחיא סינוואר נמלט || דובר צה"ל

מצרים פועלת לדחוף להפוגה הומניטרית בעזה או לפחות להשהיית הכניסה של צה''ל לרפיח, כך מסרו הלילה (בין שלישי לרביעי) מקורות לעיתון הלבנוני אל-אח'באר. יועצו של ביידן ברט מקרוג יגיע היום לקהיר וייפגש עם בכירים מצרים. על פי הדיווח, מצרים תבקש מהיועץ את השהיית המבצע ברפיח עד אחרי הרמדאן לפחות. המצרים צפויים לבקש במסגרת זאת לתת הזדמנות לעזתים להתפנות משם. כמו כן, בקהיר ידרשו שכל מבצע באזור זה יתואם מולם מראש. על פי המקורות, קהיר מהמרת על לחץ פנימי בישראל שיוביל לעסקה ולעסקה, להפוגה ארוכה ולאחר מכן אף לשינויים פוליטיים במדינה.

 

 לפי המקורות, ארגוני הטרור הפלשתיניים אישרו למצרים כי החטופים בטוחים. מקור מצרי הכחיש בפני העיתון את הפרסום אתמול ב"אילאף", שלפיו יש חשש שסינוואר ברח עם חטופים לסיני, ולדבריו אין מנהרה שאפשר להשתמש בה. עוד טען המקור כי מצרים הידקה את הפיקוח על אזור הגבול. 

בתוך כך, לפי הודעת חמאס, הנייה ואל־חיה ידונו עם בכירים מצרים במצב ברצועת עזה ובמאמצים להפסקת אש, וכן במתן אספקה לעזתים וב"השגת מטרות עמנו" - כלומר, בהסכם לשחרור חטופים. מקור בכיר בחמאס מסר ל"אל־ערבי אל־ג'דיד" כי בפגישות יימשכו הדיונים הקודמים במתווה פריז להפסקת אש ובתגובת ארגון הטרור.

לפי המצרים, הוא לא ברח לסיני. הסרטון של יחיא סינוואר במנהרה, צילום: דובר צה"ל

המשלחת מגיעה למרות האיום ששיגרה לאחרונה להשהות את המגעים עד שייכנס סיוע לצפון הרצועה. על רקע זה, בימים האחרונים איחוד האמירויות שלחה חמש מאפיות ענק ניידות לאל־עריש, לקראת הכנסתן לעזה. לפי האמירותים, מאפיות אלה יכולות לספק מאות אלפי כיכרות לחם ביממה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר