משרד החוץ הקטארי: "קיבלנו אישור מחמאס שהעברת התרופות לחטופים החלה"

ההודעה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר נמצאו בחאן יונס תרופות עם שמות החטופים • התרופות הועברו בתמורה להעברת תרופות וסיוע הומניטרי לתושבי עזה • מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ישראל תבחן את אמינות הדיווח"

אספקה מקטאר הכוללת תרופות לחטופים. צילום: אי.אף.פי

משרד החוץ של קטאר הודיע הערב (שלישי) על כך שקיבל אישור מחמאס על העברת התרופות לחטופים. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ישראל תבחן את אמינות הדיווח".

על פי ההודעה קטאר קיבלה הבטחה מחמאס כי הוא "מתחיל למסור אותם לחטופים". ההודעה מגיעה על רקע הפרסום כי כוחות צה"ל מצאו בבית חולים נאצר בחאן יונס ארגזי תרופות עם שמות החטופים, שמעידים כי עד כה לא הגיעו התרופות.

"אפילו את התרופות שהעברנו החטופים לא קיבלו": נגה אלפסי, אחייניתה של מיה גורן מניר עוז שנחטפה ונרצחה בשבי, במעבר ניצנה (ארכיון) // צו 9

בנוסף אמר דובר משרד החוץ הקטארי אל-אנסארי כי "המשא ומתן להשגת רגיעה והסכם לשחרור חטופים נמשך למרות האתגרים. ההצהרות של נתניהו לא מעסיקות אותנו ולא משפיעות על מאמצי קטאר להשיג הפוגה הומניטארית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הצהרת קטאר היא תוצאה ישירה של התעקשותו של ראש הממשלה נתניהו לקבל הוכחה על הגעת התרופות לחטופינו".

חבילות הסיוע הקטארי עם התרופות לחטופים, צילום: אי.אף.פי

כאמור, עד כה לא אושר כי אל החטופים הגיעו תרופות. כך התברר גם לאחר שחרורם של פרננדו סימון מרמן ולואיס הר התברר בבדיקות הרפואיות שלא קיבלו את התרופות שיעדו להם ונשלחו עבורם במשלוח.

כזכור, בין ישראל לחמאס, בתיווך האמירות ובשיתוף פעולה עם צרפת, הוסכם על הכנסת תרופות וסיוע הומניטרי לתושבי עזה בתמורה להכנסת תרופות לחטופים. המשלוח עבר מדוחא למצרים ומשם הועבר לרצועה. אולם עד הערב לא התקבל אישור אם אכן הועברו לחטופים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר